معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادكشاورزی آذربایجان شرقی اعلام كرد: با موافقت دولت، نرخ خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز كشاورزان درهر كیلوگرم 250 ریال افزایش یافت.

ایرانی فام درگفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، گفت: بر این اساس قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از سه هزار و 950 ریال به چهار هزار و 200 ریال افزایش می یابد.

وی افزود: به این ترتیب علاوه بر تشویق بخش خصوصی به حضور مؤثرتر در امر خرید، زمینه فروش گندم توسط گندم كاران با قیمتی بالاتر از قیمت تضمینی در بازار آزاد فراهم شد.

ایرانی فام با توجه به نزولات مناسب پائیزه، اظهار امیدواری كرد: در سال زراعی جاری حدود 800 هزار تن گندم از سطح مزارع استان برداشت شود.

وی با اشاره به اینكه نمایندگان مجلس در لایحه بودجه سال 91 كشور ، شركت بازرگانی دولتی ایران را موظف كرده اند براساس برنامه پنجم توسعه، گندم خریداری نشده كشاورزان را با قیمت تضمینی خریداری و با احتساب هزینه های جانبی در اختیار بخش خصوصی و كارخانه های آرد قرار دهد، افزود: بانك مركزی جمهوری اسلامی از طریق بانك های عامل مكلف است تسهیلات لازم را برای خرید گندم تولید داخل تا سقف 40 هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانك ها تا قبل از شروع فصل برداشت در اختیار كارخانه های آرد بخش خصوصی و شركت های تعاونی روستایی قرار دهد./س

برچسب ها: گندم ، آذربایجانشرقی ، نرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.