به گزارش
سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سعيدنژاد در مراسم آغاز دومين همايش صنعت ريلي و صنايع وابسته گفت: هريک از اين شرکت ها يک تا200 ميليارد تومان سرمايه دارند.
وي افزود: البته بخشي از اين سرمايه ها از قبل در ناوگان ريلي کشور وجود داشته که به بخش خصوصي منتقل شده است.
دبير انجمن صنفي حمل و نقل ريلي اضافه کرد: 59 شرکت عضو اين انجمن هستند که در صورت بسترسازي مناسب براي رقابت ، ميزان سرمايه گذاري در اين صنعت افزايش خواهد يافت.
وي در ادامه گفت: علت تحقق نيافتن اهداف صنعت ريلي کشور، ساختار فعاليت هاي آن است.
سعيد نژاد اضافه کرد: نبايد توام با فعاليت بخش خصوصي بخش انحصاري يا بخشي با رانت ويژه به رقابت با آنان بپردازد و رقابت در بازار را از شرايط برابر خارج کند.
وي از تخصيص نيافتن يارانه هاي حمل و نقل به بخش خصوصي و تعلق آن به بخش دولتي گفت: اين وضع موجب زيان شرکت هاي خصوصي مي شود.
سعيد نژاد گفت: صنعت ريلي در سراسر جهان به صورت ذاتي ساختار دولتي دارد اما به تدريج در حال خصوصي سازي به روش هاي مختلف منطقه اي يا موضوعي است .
وي افزود: صنعت ريلي نيازمند نهادي به منظور تبيين روابط بخش خصوصي و دولتي در اين صنعت است.
سعيد نژاد فعاليت شوراي رقابت را که بر اساس سياست هاي اصل 44 قانون اساسي تشکيل شده است پناهگاه بخش خصوصي در صنعت ريلي دانست ./س