مجرمان سابقه دار موتورسواري که در خيابان هاي پايتخت اموال شهروندان را با تهديد سلاح سرد اقدام به سرقت ميكردند، سرانجام با تلاش مستمر پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش خبرنگاراجتماعي باشگاه خبرنگاران،بيست و هشتم مهرماه سال 1389 فردی با مراجعه به کلانتری 147 گلبرگ به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت پولسار آبی رنگ مورد تهدید و سرقت قرار گرفته كه به دستور  بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران و با تشکیل پرونده مقدماتی تحت عنوان زورگیری پرونده براي رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بر اساس اين گزارش فرد مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : "در خیابان گلبرگ ـ خیابان حاج صادقي  در حال تردد بودم که دو نفر با يک دستگاه موتور سيکلت پولسار آبی رنگ ، با تهديد چاقو و قمه و شوکر يک انگشتر طلا و يک رشته گردنبند طلا و يک ساعت مچي و يک گوشي تلفن همراه را سرقت و متواري شدند " .
کارآگاهان پایگاه چهارم با توجه به شیوه و شگرد سرقت و اظهارات مالباخته ، با انجام چهره نگاری و بهره گیری از بانک مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به هویت "پیمان . م" ( 27 ساله ) شدند که پیش از این به اتهام ارتکاب جرایم مختلف بویژه زورگیری و کیف قاپی دستگیر و روانه زندان شده بود  .
 با شناسایی هویت پیمان . م ، کارآگاهان پایگاه چهارم با انجام تحقیقات نامحسوس موفق به شناسایی مخفیگاه وی در 45 متری رسالت ـ خیابان بنی هاشم شدند و این محل را تحت مراقبت های نامحسوس و پلیسی خود قرار دادند و سرانجام سوم خردادماه سال جاري پس از اطمینان از حضور متهم در داخل مخفیگاهش ، وی را دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال دادند .
با دستگیری و انتقال پیمان . م به پایگاه چهارم پلیس آگاهی و دعوت از مالباختگانی که توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت پولسار آبی رنگ بویژه در مناطق نارمک و تهرانپارس مورد زورگیری و بعضا ضرب و جرح قرار گرفته بودند ،وي مورد شناسایی قرار گرفت . در ادامه رسیدگی به این پرونده ، اين فرد که چاره ای جز بیان حقیقت نداشت ، علاوه بر دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف شرق و شمال شرق تهران بویژه در مناطق پاسداران ، رسالت ، نارمک ، تهرانپارس و .... ، دیگر اعضای گروه سارقان خشن و همدستان خود به اسامی حسن . ح ( 26 ساله ) ، مجید . د ( 36 ساله ) و محسن . غ ( 28 ساله ) را نیز به کارآگاهان معرفی کرد .

بررسی سوابق مجرمانه متهمان نشان داد که تمامی اعضای این گروه ، از سارقان و مجرمان سابقه داری هستند که به مصرف موادمخدر بویژه شیشه اعتیاد شدید داشته و زندگی در یک منطقه  ، مصرف مشترک موادمخدر و "سوابق متعدد در زمینه ارتکاب جرایم مختلف زمینه آشنایی اولیه متهمان با یکدیگر و در ادامه ، تشکیل گروه سارقان شده است ؛ از جمله سوابق اعضای گروه می توان به سوابق متعدد در زمینه موادمخدر ، سرقت لوازم داخل خودرو ، سرقت اماکن ، سرقت به عنف و ... اشاره داشت . با شناسایی دیگر اعضای گروه ، بلافاصله هماهنگی های لازم قضایی جهت ورود به مخفیگاه هر سه متهم پرونده در منطقه بنی هاشم تهران انجام شد ، دیگر اعضای گروه نیز در سه عملیات مشترک کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی دستگیر و به پایگاه چهارم انتقال داده شدند .
سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به اینکه تحقیقات از متهمان در مراحل اولیه و مقدماتی قرار دارد ، گفت : " با شناسایی متهمان از سوی تعدادی از مالباختگان و اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به دهها فقره سرقت و زورگیری در مناطق مختلف شرق تهران ، در حال حاضر شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از کلیه مالباختگانی که توسط سرنشینان موتورسیکلت های مختلف بویژه طرح هوندا 125 و یا پالس مورد زورگیری ، کیف قاپی قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان ـ بالاتر از بیمارستان رسالت ـ خیابان ابوذر غفاری ـ جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه نمایند./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار