رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یک اقدام مهم برای رفع مشکل درياچه اروميه ؛ انتقال آب از ارس و حوضه های دیگر است و رئیس جمهور هم دستور دادند تا منابع تقویت شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت؛ محمد جواد محمدی زاده درباره آخرین وضعیت برنامه های دولت برای رفع مشکل دریاچه ارومیه گفت: به تازگی جلسه شورایعالی آب با حضور رئیس جمهور تشکیل و تذکراتی در این باره داده شد.
 
جلسه ستاد مدیریت اجرای حوضه آبریز ارومیه نیز با حضور معاون اول رئیس جمهور، استانداران سه استان و همچنین وزرای مربوطه تشکیل شد.
 
 ارزیابی اقدامات سال 90 برای دریاچه ارومیه و توسعه برنامه ها برای سالجاری از مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه شایعات مربوط به بروز خطر سونامی نمک در دریاچه ارومیه را بزرگ نمایی موضوع از سوی برخی افراد عنوان کرد و افزود: یک اقدام مهم این است که باید آب از ارس و حوضه های دیگر به این دریاچه منتقل شود که منابع آن تخصیص داده شده و رئیس جمهور هم دستور دادند تا منابع برای رفع بخشی از مشکلات این دریاچه تقویت شود.
 

وی، بارور کردن ابرها و تسریع در روشهای اصلاح نوین آبیاری از سوی وزارت جهاد کشاورزی را از دیگر برنامه های دولت برای رفع مشکل دریاچه ارومیه در سالجاری عنوان کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار