میزان سرمایه گذاری درآذربایجان غربی نسبت به سال گذشته 40درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه استاندار آذربایجان غربی درحاشیه بازدید ازواحدهای مستقردرشهرک صنعتی فاز2 گفت : میزان سرمایه گذاری در استان در سال 90 نسبت به سال قبل خود ، 40 درصد افزایش نشان مي دهد كه اثرات آن در سالهای آینده نمايان تر خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: مديريت ستاد تسهیلات صنایع که قبلا ملی بود، بخاطر اینکه چرخ این ستاد بهتر بچرخد و کارها سریع تر انجام شود از سوي دولت اختیارات آن به استان ها واگذار شده است.

جلال زاده افزود: با تشکیل این ستاد گامهای اساسی را در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی بر خواهیم داشت.

وی همچنین از اعلام آمادگی بانک های استان برای حمایت و تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی در سال 91 خبر داد و گفت: بانک های استان تمامی توان خودشان را در راستای توسعه صنعت استان به کار می گیرند که این یک فرصت خوب برای واحدهای تولیدی استان است.

استاندار آذربایجان غربی به کارهای انجام شده در زمینه تشویق سرمایه گذاری در استان نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی در زمینه سرمایه گذاری های خارجی در استان بودیم و امسال نیز مجدانه تلاش می کنیم که این موضوع در استان رشد خوبی را داشته باشد.

جلال زاده در ادامه با اشاره به توسعه بخش کشاورزی در استان گفت: دولت برای توسعه کشاورزی، کارگروه توسعه کشاورزی را تشکیل و اعتبار بسیار خوبی را به استان ها اختصاص داده است که درهمین راستا در قِبل اعتبارات سال 90، 260 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی در حوزه کشاورزی به آذربایجان غربی اختصاص داده شد.

وی افزود: کارگروه توسعه کشاورزی در همه شهرستان های استان تشکیل شده و آماده اختصاص اعتبارات لازم به متقاضیان و واحدهای حوزه کشاورزی می باشد.

جلال زاده خاطر نشان کرد: بخش کشاورزی از مزیت های بسیار مناسب آذربایجان غربی است و امیدواریم که در این بخش اعتبارات لازم را جذب کنیم و حتما اعتبارات سال 91 بیشتر از سال 90 خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین به مشکلات برخی واحدهای تولیدی در استان اشاره کرد و گفت: در ستاد تسهیلات صنایع استان، مشکلات واحدهای تولیدی بررسی می شود و برای رفع آنها کمک ها و مساعدت های لازم انجام می گیرد.

جلال زاده درباره روند توسعه استان در بخش صنعت نیز گفت: سرمایه گذاری های خوبی در واحدهای صنعتی استان در سال های گذشته انجام شده است.

جلال زاده اظهار داشت: ميزان پروژه هایی که در استان بالای 40 درصد پیشرفت دارند سه برابر سرمایه گذاری های سال 90 است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین به پروژه های صنعتی مشمول طرح مهر ماندگار در استان اشاره کرد و افزود: از جمله طرح های مهر ماندگار در استان چند واحد خوب صنعتی را در لیست و جدول پروژه ها قرار داده ايم.

جلال زاده گفت: پتروشیمی مهاباد که بزرگترین واحد صنعتی استان است و نزدیک به 600 میلیارد تومان برای آن سرمایه گذاری شده است از جمله مهم ترین پروژ های صنعتی مشمول طرح مهر ماندگار در آذربایجان غربی است.

وی افزود: طبق پيش بيني ها پروژه پتروشیمی مهاباد در پایان دولت دهم به بهره برداری خواهد رسید.

جلال زاده همچنین به پروژه پتروشیمی میاندوآب اشاره کرد و افزود: تمامی مشکلات و موانع این پروژه برطرف شده است و امیدواریم کار جدی این پروژه که از طرح های صنعتی بسیار خوب و فاخر استان است به زودی آغاز شود.

وی گفت: واحدها و طرح های صنعتی زیادی در استان در حال سرمایه گذاری و آماده بهره برداری هستند و امیدواریم بتوانیم با تلاش و همت بیشتر، رشد توسعه استان در بخش صنعت را در همان میزان خودش نگهداریم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.