آمارجدايي از خانه و فرار دختران نگران كننده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، بحث فرار دختران ازخانه بحث امروز و ديروز نيست معضلي قديمي است كه شايد  با امروزي شدن زندگي بيشتر خودش را نشان مي دهد با روند روبه افزايش خود توجه بيشتر آسيب شناسان را به خود جلب كرده است.

خليل اسدي جامعه شناس درخصوص جدايي دختران از خانه يا همان فرار گفت: دلايل بسياري مانند زنداني بودن پدر ومادر، اعتياد والدين، فقر، ازدواج اجباري، نبود رابطه صحيح ميان والدين و فرزندان از جمله دلايل جدايي دختران از خانه است.

وي افزود: در گذشته تربيت فرزندان در محيط خانه و خانواده صورت مي گرفت اما در زندگي امروز سايت هاي اينترنتي و گروه دوستان سهم به سزايي در تربيت جوانان دارند.

اين در حالي است كه در بسياري از مواقع فرد درخانواده و اجتماع براي انتخاب راه درست بر سر دوراهي قرار مي گيرند.

وي با بيان اينكه دختران پس از فرار با آسيب هاي بسياري آشنا مي شوند افزود: از جمله آسيب هاي شديدي كه دختران پس ازفرار از خانه با آن مواجه مي شوند آسيب روحي است.

وي ادامه داد: اين افراد با انتخاب ناآگاهانه كه دربسياري از موارد به دليل الگو برداري نادرست است نه تنها به خود ضرر مي زنند بلكه شخصيت اجتماعي خانواده خود را نيز تحت تاثير قرار مي دهند.

اين آسيب شناس گفت: در گروه دوستان افرادي هستند كه از سادگي دختران نوجوانان استفاده كرده تا به اهداف شوم خود دست يابند.

گفتني است يكي از دلايل مهم و اصلي فرار دختران از خانه اعضاي خانواده هستند در شرايطي كه امنيت رواني در محيط خانه موجود نباشد و فرزند تامين عاطفي نشود تنها راه را براي خروج از كشمكش هاي درون محيط خانه فرار ازخانه مي داند./ز

گزارش از محبوبه مرادي

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار