دانشجوی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در كنگره ملی گیاهان دارویی ایران در بین متخصصان ، محققان و دانشجویان دانشگاه های سراسر كشور برای دومین بار درخشید.

به گزارش سرویس علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات؛ مقاله محمد حسن ابراهیمی، دانشجوی كارشناسی مهندسی گیاه پزشكی این واحد و عضو انجمن علمی گیاهان دارویی ایران با عنوان ' راهبردهای توسعه پایدار گیاهان دارویی در ایران با رویكرد رقابت پذیری بین المللی و ایجاد اشتغال ' در بین 2260 مقاله ارسالی به صورت پوستر پذیرفته و ارائه شد .

محمد حسن ابراهیمی با بیان این مطلب كه این كنگره با هدف معرفی آخرین دستاوردها و اطلاعات گیاهان دارویی به علاقه مندان به صنعت دارویی برگزار شد گفت: محورهای اصلی این كنگره شامل علوم پایه ، كشاورزی و منابع طبیعی ، داروسازی، پزشكی و دامپزشكی و صنعت و اقتصاد بوده است .

وی با اشاره به وضعیت گیاهان دارویی ایران و جهان گفت: امروزه اهمیت گیاهان دارویی و طب ایرانی و شناساندن نقش حیاتی آن در پیشبرد اهداف ملی ، منطقه ای و جهانی برای تحقق سلامت و نشاط جوامع ، خودكفایی دارویی ، ایجاد اشتغال ، توسعه اقتصادی ، امنیت غذایی و حفظ ذخایر ژنتیكی و حضور فعّال در بازار های جهانی هر روز بیش تر از قبل است و به عنوان یكی از مزایای نسبی كشور می تواند در برنامه ای كارآ ، ارائه دهنده مدلی موثر برای توسعه اقتصادی و زیست محیطی باشد .

ابراهیمی با اشاره به نقش كلیدی گیاهان دارویی در توسعه صنعت و اقتصاد با وجود تنوع اقلیمی موجود در كشور افزود: در این راستا با طراحی برنامه ای چند وجهی و برای اعمال مدیریت صحیح و بكارگیری دانش روز و استفاده از فناوری های نوین ، توسعه متوازن زنجیره علم تا ثروت ، تولید بازار محور و دانش مدار ، تعیین اولویت های صادراتی و كسب سهم بیشتر از بازارهای هدف با استفاده از روش SWOT و تحلیل عوامل عدم موفقیت در گذشته راهبردهای لازم برای توسعه پایدار گیاهان دارویی در ایران ارائه شده است .

گفتنی است: كنگره ملی گیاهان دارویی ایران توسط شبكه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی و با همكاری سازمانها و مؤسسات مرتبط در روزهای 27 و 28 اردیبهشت ماه 1391 در مركز همایشهای بین المللی جزیره كیش با هدف معرفی آخرین دستاوردها و اطلاعات گیاهان دارویی به علاقه مندان به صنعت دارویی برگزار شد.

*دانشجوی واحد علوم و تحقیقات رتبه برتر جشنواره علم و فناوری استان البرز را كسب كرد

دانشجوی كارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی رتبه اول معماری و شهرسازی را در چهارمین جشنواره علم وفناوری استان البرز كسب كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات احسان دانشفر دانشجوی كارشناسی ارشد شهرسازی گرایش طراحی شهری این واحد با توجه به فعالیت های پربار علمی كه در زمینه معماری و شهرسازی داشته است ، موفق به كسب رتبه برتر این دوره از جشنواره علم و فناوری استان البرز شد.

چهارمین جشنواره علم و فناوری استان البرز با حضور استاندار ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مدیران خانه نخبگان استان البرز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد كرج برگزار شد و از میان 300 شركت كننده از دانشجویان و اساتید كشور ، دانشجوی واحد علوم و تحقیقات حائز رتبه اول در رشته معماری و شهرسازی شد.

بر اساس این گزارش احسان دانشفر دانشجوی كارشناسی ارشد شهرسازی واحد علوم و تحقیقات ، عضو خانه نخبگان استان البرز و دارای 3 مقاله ISI ، تألیف حداقل 6 عنوان كتاب در زمینه معماری و شهرسازی و سردبیر مجله علمی – فرهنگی نقش پردازان شهر در واحد علوم و تحقیقات است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار