نماينده بيمه ايران با بيان اينكه اعمال اين گروه به حدي پيچيده بود كه نظارت‌هاي بيمه ايران نمي‌توانست اين تخلف‌ها را كشف كند، گفت: خسارت‌هاي بيمه با نظر گروه اختلاس در يك تعميرگاه غيرمجاز تعيين مي‌شد.


به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در ادامه روند رسيدگي به پرونده اختلاس بيمه ايران ذبيح‌زاده نماينده دادستان كيفرخواست متهم خانم ر-ك را قرائت كرد. وي 34 ساله و داراي نمايندگي بيمه ايران است.

نماينده دادستان ر-ك را متهم كرد به اختلاس توام با جعل باتشكيل شبكه چند نفري به واسطه همكاري با كارمندان بيمه ايران و وصول 4 فقره چك به مبلغ 729 ميليون و 960 هزار ريال.

درادامه قاضي مديرخراساني متهم را به جايگاه فراخواند و از وي سوال كرد كه اتهامات وارده را قبول دارد يا خير؟
متهم پاسخ داد: نه قبول ندارم.

وي گفت: اگر قصد شركت در شبكه را داشتم بايد با آقاي خ وحدت قصدي داشتم.
متهم تصريح كرد: من در نمايندگي بيمه ايران با آقاي (خ) همكار بودم و وي قصد انتقال نمايندگي بيمه خود از خوي به تهران داشت.

متهم ر-ك افزود: در سال 83 نمايندگي بيمه‌ام را اخذ كردم و هر كاري برايم مقدور بود براي آقاي خ انجام مي‌دادم و حتي گاهي در ارسال آمار به شعبه نيز از من كمك مي‌گرفت و تحت هيچ شرايطي از خلاف بودن چك‌ها اطلاعي نداشتم.

وي افزود: پشت نويسي چك‌ها را كاملا درست انجام مي ‌دادم و اگر مي‌دانستم كه خلافي صورت گرفته هرگز چك‌ها را به حساب شخصي خودم واريز نمي‌كرديم.
قاضي از متهم پرسيد:‌ آيا چكي در وجه شما صادر شده بود يا خير؟
متهم پاسخ داد: هيچ چكي در وجه من نبود.

در ادامه نماينده دادستان در جايگاه قرار گرفت و خطاب به متهم گفت: شمابه واسطه دارا بودن نمايندگي بيمه با قوانين آن آشنا هستيد چگونه چكي را كه در وجه فرد ديگري صادر شده بود،‌را وصول كرديد.

متهم در پاسخ به اين سوال ذبيح زاده گفت: من در حال حاضر نيز از مراحل صدور چك در شعب بيمه اطلاعي ندارم و داشتن كد بيمه به معناي اطلاع داشتن از مراحل صدور چك نيست و اگر در حال حاضر نيز تصادف كنم نمي‌دانم كه بايد چه مداركي را براي دريافت خسارت ارائه كنم.

در ادامه قاضي نماينده بيمه ايران را به جايگاه فراخواند تا در خصوص شرايط و مراحل اعطاي بيمه به متقاضيان توضيحاتي را ارائه كند.
نماينده بيمه ايران گفت:‌ كليه متقاضيان نمايندگي بيمه در ابتداي ورود، آموزش‌هاي لازم را مي‌بينند و صحبت‌هاي اين خانم خلاف واقع است چراكه متقضيان دريافت نمايندگي بيمه از مراحل حق بيمه،‌ صدور چك و ... اطلاعات كافي به آنان داده مي‌شود.

نماينده بيمه در خصوص اظهارات متهم ج-الف كه ادعا مي‌كرد در شعب بيمه به مشتريان پول نقد پرداخت مي‌شود گفت:‌در هيچ نقطه‌اي از بيمه ايران پول نقد به متهم داده نمي‌شود و عقلي ومنطقي نيست مگر بيمه بانك است كه پول نقد به مشتري بدهد.

وي ادامه داد: از سال 82 پرداخت ديه فقط در نقطه تهران و كرج انجام مي شود و كليه شعب بيمه فقط پرداخت خسارت مالي و بيمه بدنه را بر عهده دارند.

نماينده بيمه ايران ضمن تاييد اظهارات نماينده دادستان مبني بر شبكه اي بودن اعمال اين گروه اظهار داشت: خسارت‌هاي شعبه بيمه فاطمي توسط اين افراد به يك تعميرگاه غيرمجاز هدايت مي‌شد و با توجه به نظرات خود خسارت‌ها را تعيين مي‌كردند.

وي ادامه داد: اعمال اين گروه به حدي پيچيده بوده است كه نظارت‌هاي داخلي بيمه ايران نيز نمي‌توانست اين تخلف‌ها را كشف كند.

قاضي از نماينده بيمه ايران پرسيد : مگر بيمه ايران حسابرسي سالانه انجام نمي‌دهد.
متهم پاسخ داد: چرا انجام مي‌دهيم.

قاضي از نماينده بيمه پرسيد چرا ظر ف اين همه سال نتوانستيد چك‌ها را كشف كنيد؟
نماينده بيمه گفت: اسنادي كه اين افراد ارائه مي‌كردند به ظاهر واقعي بود و اطلاعات وارد شده به سيستم را حذف مي كردند.

قاضي گفت: اگر دو نفر در هر شركت بيمه‌اي در سراسر كشور با يكديگر توافق كنند مي‌توانند به ميزان دلخواه اختلاس كنند؟؟
نماينده بيمه پاسخ داد: افرادي كه به كد بيمه دسترسي دارند مي‌تواننداين عمل را انجام دهند و در حال حاضر كنترل‌هاي ما دقيق تر شده است.

در ادامه متهم ب-ك در جايگاه قرار گرفت و گفت: در شعبه فاطمي بيمه ايران روزانه 200 ميليون تومان خسارت را نقدابه مشتريان پرداخت مي‌كند و نماينده بيمه در اظهاراتي خلاف واقع ادعا مي‌كند كه بيمه هيچ پولي را نقد پرداخت نمي‌كند.
وي ادامه داد:‌در صورتي كه باور كنيد من مغايرت‌هاي بانكي را حذف مي‌كردم اگر مسئولين صورت حساب‌هاي بانكي‌ را چك مي‌كردند مسلما متوجه اختلاس مي‌شدند.

در ادامه قاضي متهم ج-الف را به جايگاه فراخواند و وي در پاسخ به اظهارات نماينده بيمه در خصوص غيرقانوني بودن تعميرگاه اين متهم گفت:‌ تعميرگاه من قانوني بود.

در ادامه متهم خانم ر-الف آخرين دفاعيات خود را ارائه كرد و گفت: من هيچ آموزشي براي دريافت نمايندگي بيمه نديده‌ام و اگر قصد انجام امور خلاف را داشتم چرا بايد با آقاي خ همكاري كنم.

وي افزود: من از آقاي خ هيچ تخلفي ندادم پس بنابراين به وي نيز شكي نداشتم و چك‌هايي كه به من داده بودند به صورت حامل درآمده بود و عين مبلغ دريافتي را به وي پرداخت مي‌كردم.

برچسب ها: متهم ، ذبیح ، قاضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار