برای دومین بار جشنواره کتیبه‌های سفالی و نقوش اسلامی خراسان جنوبی در بشرویه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  بیرجند؛ مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بشرویه در جمع مسئولان شهرستان بشرویه اظهار داشت: شهرستان بشرویه جایگاه هنری والایی دارد و این قابلیت را دارد که با استفاده از ظرفیت و استعداد هنری هنرمندان در قالب خلق آثار هنری شناسانده شود.
 طاهره کیانی ادامه داد: هنر کتیبه‌سازی از آن دسته هنرهایی است که با عمق قوی فرهنگی مذهبی برگرفته از نقوش اسلامی رنگ و لعاب مذهبی و معنوی به خود گرفته و نمایانگر فرهنگ و تمدن شاخص هر منطقه است.
 وی با اشاره به بافت تاریخی و فرهنگی بشرویه و وجود اماکن مذهبی گفت: کار با گل و سازه‌های سفالی علاوه بر آشنایی کودکان با هنرهای اسلامی در برقراری ارتباط با مضامین و مفاهیم قرآنی و اسلامی موثر است و موجب نهادینه‌سازی فرهنگ و مذهب می‌شود.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بشرویه افزود: با هدف برقراری رابطه عاطفی و عقلانی بین محیط پیرامون و هنرهای سنتی و تاریخی با استفاده از ساخت و سازهای گلی و سفالی با نقوش اسلامی سال گذشته نخستین جشنواره کتیبه‌های سفالی و نقوش اسلامی استان خراسان جنوبی به لحاظ تناسب موضوعات با بافت تاریخی و باستانی در شهرستان بشرویه برگزار شد. وی تصریح کرد: این جشنواره مهر ماه سال گذشته با ارسال 120 اثر از مربیان و و اعضای مراکز و کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان بشرویه، فردوس، سربیشه، نهبندان، قاینات و مراکز یک و سه بیرجند به دبیرخانه جشنواره در منزل تاریخی ملامحمد تقی معروف به بمانه برگزار شد.
 کیانی یادآور شد: شهرستان بشرویه با 50 اثر برگزیده رتبه اول به لحاظ تعداد آثار را به خود اختصاص داد که آثار رسیده در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال توسط هیئت داوران مورد قضاوت قرار گرفت. وی عنوان کرد: امسال نیز جشنواره کتیبه‌های سفالی با میزبانی بشرویه در سطح وسیع‌تر برگزار می‌شود که کلیه هنرمندان و علاقمندان به هنر کتیبه‌سازی می‌توانند با خلق کتیبه‌های سفالی با نقوش اسلامی یا حتی بافت تاریخی و باستانی منطقه در این جشنواره شرکت کنند. شهرداری و شورای اسلامی بشرویه نیز آمادگی کامل خود را برای فراهم کردن امکانات برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره در سطح ملی اعلام کردند./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.