دو عنصر كلام و صدا اركان اساسي موسيقي فاخر را تشكيل مي‌دهند كه آهنگساز با ساخت ملودي در كنار آن دو عنصر موسيقي فاخر را خلق مي‌كند.

روزبه نعمت الهي خواننده در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: موسيقي فاخر نياز به كلام با ارزش دارد و در كنار ترانه اي كه دارد آهنگساز بايد كلمه به كلمه درمورد ترانه فكر كند و براساس نتيجه گيري و همخواني ملودي با ترانه و صداي خواننده موسيقي فاخر را بسازد.
وي افزود: آهنگساز بايد ملودي را با  علمي كه دارد تنظيم كند و از نظر استانداردها و جنس صداي خواننده و به تنظيم آهنگ بپردازد، زيرا صداي خواننده بايد با ملودي همخواني داشته باشد.
اين خواننده خاطرنشان كرد: هر سازي در موسيقي فاخر مي‌تواند استفاده شود طوريكه اين سازها در خلق موسيقي فاخر، خاص موسيقي پاپ يا سنتي نيست.
نعمت الهي ادامه داد: ساخت ملودي در موسيقي فاخر زمينه حسي دارد و بسياري از موسيقي هاي فاخر، ملودي هايشان با كلام و صداي خواننده هماهنگ است، در واقع علم و مهارت آهنگساز منجر به تنظيم مناسب ملودي با كلام و صدا مي شود.
وي گفت: در كنار هم قرارگيري هنر ترانه سرا، آهنگساز و خواننده منجر به خلق موسيقي فاخر مي‌شود زيرا گاهي هنگام ساخت ملودي ممكن است شعر با ملودي همخواني نداشته باشد و با هنري كه آهنگساز و ترانه سرا دارند مي‌توانيم اين همخواني را بوجود آوريم.
اين خواننده در پايان خاطرنشان كرد: استفاده از عواملي چون سازهاي آكوستيك يا الكترونيك، نوع صدابرداري در كنار موارد ذكر شده مي‌تواند در ساخت موسيقي فاخر نقش مهمي داشته باشد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار