دبير انجمن شركت هاي ساختماني گفت: عدم پرداخت مطالبات به پيمانكاران بخش خصوصي منجر به ارسال نامه شكايت شركت هاي ساختماني به رئيس جمهور و مسئولان ذيربط شد.

محمد عطارديان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه پيمانكاران ايراني بخش خصوصي هيچ كمبودي از لحاظ تكنولوژي در انجام ساخت پروژه ها نسبت به پيمانكاران خارجي ندارند گفت: بسياري از پيمانكاران بخش خصوصي ايراني در طراحي و  اجراي پروژه هاي عمراني از پيمانكاران خارجي پيشرفته تر هستند.
وي اظهار داشت: انجمن شركت هاي ساختماني نامه اي در خصوص بدهي هاي خود به پيمانكاران و همچنين عدم اختصاص اعتبار مورد نياز در اين زمينه به رئيس جمهور و مسئولان ذيربط كشور ارسال كرده اند.
وي اضافه كرد: اين نامه به امضاي تمامي تشكل ها و پيمانكاران رسيده كه در آن خواستار رسيدگي و پيگيري هرچه سريعتر به مشكلات و مطالباتشان از سوي رئيس جمهور و مقامات عالي كشور شده اند.
وي با اشاره به افزايش ماليات بر ارزش افزوده براي پيمانكاران گفت: دولت نه تنها مطالبات و معوقات پيمانكاران را پرداخت نمي كند بلكه با افزايش ميزان ماليات بر ارزش افزوده سالانه مشكلات بسياري در اين حوزه ايجاد كرده است.
دبير انجمن شركت هاي ساختماني خاطرنشان كرد: در حالي كه دولت مطالبات پيمانكاران و ماليات بر ارزش افزوده مربوط به آنها را نكند براي دريافت آن با صدور اجرائيه و محاسبه جريمه و ديركرد پرداخت اقدام مي كند./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار