متخصص جراحی عمومی گفت: طب سنتی به عنوان کمک درمان برای معالجه بیماری‌های مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، علی غیوری صبح امروز در مشهد اظهار کرد: طب سنتی به عنوان کمک درمان برای تغذیه بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد، چون بیمارانی که جراحی می‌شوند و پس از عمل نیازمند مراقبت‌های خاص هستند، با استفاده از طب سنتی می‌توان به آنان در ادامه روند درمان کمک بسیار کرد.

متخصص جراحی و محقق طب سنتی ادامه داد: استفاده اولیه طب سنتی این است که چگونه بیماران را قبل و بعد از عمل به ویژه از لحاظ تغذیه به بهبودی کامل برسانیم.

غیوری خاطرنشان کرد: برای بیماران عمومی که مراجعه می‌کنند ما می‌توانیم آنها را با طب سنتی درمان کنیم و با داروهای گیاهی تولید شده در این زمینه می‌توان آنها را مداوا کرد.

متخصص جراحی و محقق طب سنتی افزود: شرکت‌هایی هستند که داروهای شیمیایی تولید کرده و ما آنها را به راحتی برای بیماران تجویز می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در بیماران قلبی که با داروهای شیمیایی درمان می‌‌شوند در بیشتر موارد بهبودی خوبی حاصل نمی‌شود، چرا که داروهای شیمیایی درمان برای همه یکسان است و در آن وضع عمومی افراد مطرح نیست ولی در طب سنتی با توجه به وضع فرد داروهای خاص تجویز می‌شود.

غیوری تاکید کرد: طب رایج را نمی‌توان کنار گذاشت، چون طب قدیم تا یک جایی پیشرفت کرده و تا همان جایی که پیشرفت کرده خیلی کامل بوده است ولی امروزه برای تشخیص بیماری استفاده از تجهیزات پزشکی را نمی‌توان چشم‌پوشی کرد و قطعاً طب جدید باید استفاده شود و از طب قدیم به عنوان کمک درمان استفاده کرد.

متخصص جراحی و محقق طب سنتی یادآور شد: بیماری‌ها دو دسته‌اند که شامل مرکب و ساده است، بیماری‌های ساده با طب سنتی قابل درمان‌ هستند، ولی بیماری‌های مرکب نیازمند جراحی بوده و قطعاً با طب سنتی قابل درمان نیستند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.