متهم (م.ح.الف) گفت: من و همسرم فقط در وصول چك ها نقش داشتيم و از اختلاس بي خبر بوديم.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ادامه ششمين جلسه دادگاه رسيدگي به اختلاس بيمه متهم (م.ح.الف) به اتهام معاونت در اختلاس توام با جعل با تشكيل شبكه چند نفره و وصول چك ناشي از اختلاس به مبلغ 553 ميليون و 5 هزار ريال در جايگاه حاضر شد و به دفاع از خود پرداخت.

اين متهم گفت: اتهامات كيفرخواست را قبول ندارم و تشكيل شبكه چند نفره اختلاس در خصوص من صدق نمي كند .

وي افزود: معاونت در اختلاس نياز وحدت قصد دارد تا حصول نتيجه يعني برداشت از وجوه دولتي ادامه دارد من در اين اختلاس وجهي را برداشت نكرده ام و هيچ سوء پيشينه اي ندارم.

اين متهم با بيان اينكه من آدرس و شماره تلفن و مشخصات واقعي خودم را در پشت چك ها درج مي كردم، اظهار داشت: من داراي 22 سال سابقه كاري بودم و مامور خريد يك شركت هستم اگر به دنبال انجام اختلاس بودم به راحتي مي توانستم از طريق كار خودم اين امر را انجام دهم.

متهم (م.ح.الف) با بيان اينكه خانم (ر.ك) همسر بنده است، تصريح كرد: نحوه آشنايي من و همسرم با (ع.خ)‌ مربوط به نمايندگي فردوسي است كه در آنجا به خاطر كار همسرم با وي آشنا شديم.

وي ادامه داد: ما چك ها را از طريق (ع.خ) دريافت مي كرديم و پس از نقد كردن چك ها پول ها را به حساب وي واريز مي كردم.

وي در پاسخ به نماينده دادستان در خصوص فعاليت همسر متهم در نمايندگي بيمه و آگاه بودن وي از تخلفات در خصوص چك ها، اظهار داشت: همسر بنده نمايندگي بيمه ايران را در خصوص شخص ثالث دارد و در رابطه با قوانين داخلي بيمه اطلاعي نداشت،  (ع.خ) به خانه ما مي آمد و تقريبا هر شش ماه يكبار يك چك را براي وي وصول مي كردم.

وي درباره دليل وصول چك ها ابراز كرد: (ع.خ) به ما مي گفت اين چك ها متعلق به مشتريان بيمه است و من حساب بانكي ندارم شما اين چك ها را برايم نقد كنيد و پولش را به من تحول بدهيد.

وي ادامه داد: من و همسرم درباره اينكه چك ها را وصول مي كرديم از كار يكديگر با خبر بوديم ولي از اختلاس آگاهي نداشتيم.

متهم در آخرين دفاعيات خود گفت: متهمين رديف اول و دوم به خاطر عدم بازگشت پول ها از سوي وصول كنندگان اوليه سراغ كساني رفتند كه هيچ سوء پيشينه اي نداشتند تا از اين طريق بتوانند به بازگشت پول ها مطمئن شوند.

وي گفت: اگر من از اختلاس آگاهي داشتم حتما بايد در قبال نقد كردن چك ها پولي دريافت مي كردم در صورتي كه اين گونه نبوده است./پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.