همکاری های دوجانبه ایران و سوریه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات گسترش می یابد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری سانا، وزیران ارتباطات و فناروی اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و سوریه این مطلب را در نشست مشترکی که با حضور سفیر کشورمان در سوریه و مدیران مسئول نهادهای زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری سوریه برگزار شد، مورد تاکید قرار دادند.


دو طرف در این نشست از روند همکاریهای گذشته میان تهران و دمشق ابراز خرسندی کردند و گسترش هرچه بیشتر همکاریها در زمینه آمورش، تحقیقات، تاسیس شرکتهای مشترک تولید تجهیزات و ارائه خدمات در بخش شبکه های ارتباطات و همچنین توسعه اتصال شبکه های ارتباطات دو کشور از طریق فیبر نوری جنوب به شمال و غرب به شرق را خواستار شدند.


وزیر ارتباطات و فناوری سوریه هم با ابراز خرسندی از سفر همتای خود به دمشق، اینگونه رایزنی ها را منجر به طرح های مشترک و افزایش توانمندیهای کشورش در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست که با مرور زمان به خودکفائی سوریه و بی نیازی آن به غرب می انجامد.


عماد صابونی در ادامه اظهارداشت، دو طرف در این نشست بر ضرورت اهتمام به طرح های مشترک در زمینه های آموزشی ، تجاری و تحقیقات تاکید داشتند و تعریف پروژه های دقیق و برداشتن موانع اداری موجود برسرراه اجرای چنین طرح های مشترکی را خواستار شدند.


وی همچنین از اینکه همتای ایرانی خود بر حمایت صادقانه جمهوری اسلامی ایران از دمشق در شرایط کنونی به ویژه مشارکت جدی در طرح های توسعه کلان سوریه در زمینه شبکه های ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید داشت، ابراز قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار