از سياست هاي وزارت بهداشت درگير كردن دانشجويان در حوزه علم و فناوري است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر قانعی، معاونت پژوهش وزارت بهداشت در دومین کنگره پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی شبكه همکار تهران گفت: به صورت قاطع می توان بیان کرد که فاصله علمی کشور ما با کشورهای پیشرفته دنیا 50 سال است که این فاصله را باید کم کرد که با در نظر گرفتن اینکه آنها پیشرفتشان متوقف نمی شود و مانع پیشرفت ما به انحای مختلف هستند.
وی اظهار داشت: کشورهای پیشرفته به دانشمندان خود بسیار اهمیت می دهند آنها یا دانشمندان ما را به طرف خود جذب و یا برای ایجاد مانع دانشمندان علمی ما را شهید می کنند و در دانشگاهها تشویق و یا با ایجاد تحریم های اقتصادی به خصوص قطعات آزمایشگاهی مانع پیشرفت ما می شوند.

* برای کم کردن فاصله علمی چه باید کرد؟
وی گفت: امام محمد باقر به عنوان یک سرمایه علمی برای ما محسوب می شود که این فاصله چندین ساله بین ما و کشورهای خارجه را می توان از طریق اعتبار داشتن به وجود حضور ایشان پر کرد که پیامبر اکرم فرمودند اگر علم در ثريا باشد مردانی از ایران به آن دست پیدا می کنند.
وی با بیان اینکه حضرت امام فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کر" افزود: فرمایش حضرت امام به این دلیل بود که ما با دست خالی توانستیم بر دشمن غلبه کنیم و این چیزی غیر از خواست خداوندی نبود.

* ارزش قلم دانشمند بالاتر از خون شهداست
وی افزود: در دین ما آمده که ارزش قلم دانشمند بالاتر از خون شهداست شما تصور کنید مشقت هایی که نسل گذشته در آزاد سازی خرمشهر با خون خود کشیدن اما ارزش قلم دانشمندان بالاتر از خون شهدا در نظر گرفته شده و این اهميت مقاله نویسی تحقیق و علم آموزی را بیان می کند.
وی با بیان اینکه فاصله علمی را می توان با به کارگیری دین اسلام برطرف کرد افزود: با پیوست همین دین می توان فاصله علمی خود را کم کرد از سال 72 تعداد کمیته ها زیاد نشده ولی بکارگیری آن افزوده شده است،از افتخارات وزارت بهداشت درگیر کردن دانشجو درحیطه علم است.
وی اظهار داشت: 40 درصد تولید علم برای گروه پزشکی است سال به سال به تعداد کارگاهها افزوده و میزان کنگره ها و همایش ها رو به افزایش است اعتباراتی داده شده به دانشجویان درج هت درک فضا و ایجاد حرکت جهادی در امر پژوهش است.
وی اذعان داشت: در منطقه ما همچنان، پیشتاز علم پزشکی هستیم، کشورهای منطقه باید از الگوی ایران برای پیشبرد علم استفاده کنند. بر طبق برنامه پنجم توسعه ، سند چشم انداز و تاکیدات رهبری در حیطه تفویض اختیارات به دانشجویان به دلیل ایجاد همه جانبه حوزه جهاد علمی است، امروز فتح سنگر و خاکریز به مثابه فتح قله های علمی است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار