نمایش "نور و نی" با طرحی از "امیر جعفری" و به کارگردانی "سید جواد هاشمی" برای دومین بار با تغییراتی در متن و اجرا در تالار وحدت روی صحنه می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، "سید جواد هاشمی" کارگردان این اثر مذهبی که به مناسبت ایام فاطمیه در تالار وحدت اجرا می شود  گفت: "در تغییراتی که در این اجرا نسبت به اجرای قبل اعمال شده بخش دیالوگی این نمایش کاملا تغییر کرده و سخنرانی های آن حذف شده، همچنین در اپیزود چهارم آن خاطرات شهید کرمانی مقدم جایگزین شده است."
وی توضیح داد: "این نمایش در 4 اپیزود روایت می شود؛ به طوری که در اپیزود نخست، از بین رفتن دوران جاهلیت و ظهور پیامبر روایت می شود؛ اپیزود دوم نیز به اتفاقاتی که برای فرزندان پیامبر به خصوص حضرت فاطمه (س) می افتد، می پردازد و در اپیزود سوم بارگاه یزید و اتفاقاتی که برای حضرت زینب رخ می دهد، به تصویر کشیده می شود و با خاطرات شهید کرمانی مقدم در اپیزود چهارم پایان می یابد؛ این در حالی است که حلقه اتصال این 4 اپیزود حضرت فاطمه (س) است.
نمایش "نور و نی" توسط مرکز بسیج شهرداری تهران با 100 بازیگر و همراهی گروه کر از 23 فروردین به مدت 10 شب در تالار وحدت اجرا می شود.
در این نمایش "محسن گودرزی" طراحی حرکات موزون، "شهروز حقی" طراحی موسیقی و "علی خراسانی" رهبری گروه کر را به عهده دارند.
همچنین "عباس دلدار"، "حسین میرزاییان"، "یوسف طاهریان" و "ایرج طایفه" نیز به عنوان دستیاران کارگردان با گروه اجرایی همکاری می کنند.
نمایش "نور و نی" به کارگردانی "سید جواد هاشمی" از 23 فروردین تا 1 اردیبهشت همه شب از ساعت 20 در تالار وحدت روی صحنه است./ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار