آمبولانس های دریایی با هدف ارائه خدمات درمانی به نفتکش (ایرانی و خارجی) عبوری در مناطق خارگ، عسلویه و ماهشهر در نیمه نخست امسال فعال می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران  به نقل ازشبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی ایران (شانا) ، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اعلام این خبر تاکید کرد: این آمبولانس ها امکانات و تجهیزات اتاق آی.سی. یو و امکان ایجاد اتاق عمل را دارد.
دکتر محمدجواد کیان با بیان این که مجوز اولیه تامین این آمبولانس ها تصویب شده است، هزینه تامین هر یک از آنها حدود 5 میلیارد تومان اعلام کرد.
وی اظهار داشت : بازدید از کارخانه هایی که امکان تولید داخل آمبولانس های دریایی را دارد، انجام شده است و نیمه نخست امسال این آمبولانس ها در خلیج فارس فعال خواهد شد.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه از راه اندازی 23مرکز پزشکی از راه دور ( تله مدیسن) در مناطق عملیاتی صنعت نفت خبر داد و گفت:
این سامانه باید در 100 نقطه صنعت نفت عملیاتی شود و همگام با تخصیص اعتبار مورد نیاز و آماده سازی زیرساخت های مخابراتی مناطق دیگر این صنعت نیز به سامانه پزشکی از راه دور متصل خواهد شد.
کیان گفت : با راه اندازی سامانه پزشکی از راه دور در برخی مناطق عملیاتی صنعت نفت سال گذشته از مراجعه1700 نفر به مراکز درمانی و بیمارستان های صنعت نفت کاسته شد.
وی مهم ترین دستاورد تله مدیسن را آرامش خاطر کارکنان صنعت نفت در مناطق عملیاتی اعلام و تصریح کرد: مذاکره های مختلفی با هیئت مدیره شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و شرکت ملی نفت ایران برای زمینه سازی اجرای این سامانه در دیگر مناطق صنعت نفت انجام شده است که امیدواریم در سال جاری بتوانیم این مراکز را توسعه دهیم.
کیان ، کاهش مراجعه بیماران به مراکز درمانی و کاهش غیبت کارکنان از کار را از مهم ترین مزیت های اجرای سامانه پزشکی از راه دور در صنعت نفت اعلام و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه، سامانه تله مدیسین در همه مناطق عملیاتی صنعت نفت کشور راه اندازی می شود تا دیگر نیازی به مراجعه کارکنان و خانواده هایشان به مراکز درمانی نباشد.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه از توزیع کارت هوشمند سلامت با هدف جایگزینی با دفترچه های درمانی در میان جمعیت طبی صنعت نفت خبر داد و افزود: این طرح در شهرهای اصفهان، شیراز، تهران، اراک و بوشهر در دست اجراست و امیدواریم تا پایان امسال به صورت کامل عملیاتی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار