بزرگ ترين آكواريوم شهري كشور در قالب يكي از نمادهاي نوروزي شهر مقدس مشهد در بهار امسال به نمايش در آمده است .

هنرمند سازنده اين المان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد در رابطه با اين المان مي گويد :‌با توجه به بازخوردهايي كه پس از نصب نماد نوروزي سال گذشته دريافت نمودم ،‌امسال نيز بر آن شدم تا با توجه به تجارب قبلي الماني متناسب با فضاي 

شهر مشهد بسازم .

مهدي شبيري كه كارشناس ارشد تصوير سازي است وبيش از 10 سال سابقه حضور و

فعاليت در عرصه هاي هنري را دارد ،‌سال گذشته با المانهاي كلاف هاي رنگي (ياد مادربزرگ ) و ديگر المان هاي نگارگري بهاري در اين فستيوال شركت داشته است .

این مدرس دانشگاه هنر ،‌در خصوص كاركرد المان هاي بهاري گفت : ‌اين وجه از كارهاي هنري به دليل ارتباط مستقيمي كه با مردم دارند ،‌بايد ارتباط خوبي با بينندگان برقرار نمايند .

وی ادامه داد: امسال نيز با در نظر گرفتن وجهه خاطره انگيزي يك اثر هنري و تناسب مستقيم آن با فصل بهار و نمادهاي نوروزي شناخته شده بين مردم اين آكواريوم شهري كه در قالب يك تلويزيون قديمي نمايان شده است را طراحي و اجرا نمودم .

اين هنرمند در ادامه گفت :‌اين پروژه يك تلويزيون با شمايل دستگاه هاي قديمي است كه در داخل آن يك آكواريوم باكاربرد واقعي طراحي شده است كه مملو از ماهي هاي قرمزي است كه در ايام عي همواره ميهمان سفره هاي هفت سين ماست .

به گفته وي اين براي نخستين بار است كه چنين آكواريومي در اين وسعت و فضا براي جايگيري در شهر ساخته شده است .

شبيري در بخش ديگر سخنانش تاكيد كرد صرفا بزرگنمايي آثار هنري نيست كه باعث موفقيت آنان مي شود ،‌بلكه كليه فاكتورهاي موفقيت يك اثر ارزشمند بايد در كنار هم قرار بگيرند تا جوابگوي نياز و سليقه مردم باشند .

مدرس دانشگاه هنر ادامه داد :‌اجراهاي شهري داراي خصوصيات و ويژگي هاي پيچيده اي است كه در كنار برقراري خوب ارتباط با مردم ،‌بايد به تمامي آنها نيز توجه داشت .

شبيري خاطرنشان كرد هنرمندي كه اقدام به بزرگنمايي اثر هنري خود مي كند بايد به طور كامل با تناسبات كارهاي هنري آشنايي داشته باشد ؛‌چرا كه بزرگنمايي صرف آنها باعث موفقيت نمي شود .

وي تاثيرات المان هاي بهاري در تغيير روحيه شهروندان رادر ايام بهار مشهود دانست و گفت: اين المان ها باعث بازآفريني خاطرات مردم شد و و همين استقبال آنها از نمادهاي نوروزي نشاندهنده اين است كه در فضاي يكنواخت زندگي شهري مي تواند يك اتفاق محسوب مي شود .

این هنرمند خلاق كه المان هاي دائمي تعريف خود را دارند و نمي توان المان موقت را دائما در شهر به كار برد ؛ چرا كه نوع سفارش متفاوت است و طراحي المان به تناسب تعريف خود فرق مي كند .

وي ادامه داد براي يك كار دائمي موضوع كار بايد مشخص باشد ودر تمامي زمان ها بايد نقش خود را ايفا كند اما المان موقت در يك بازه زماني مشخص تاثيرگذار است و مي تواند بازخورد خوبي داشته باشد .

شبیری در بخش ديگر سخنانش تاكيد كرد كه براي طراحي المان ها، علاوه بر راهبردهاي موجود، مي توان با در نظر گرفتن فضاي رضوي شهر مقدس مشهد طراحي شهري را به بهترين نحو ممكن انجام داد .

وی حمايت هاي مجموعه شهرداري از هنرمندان را بسيار ارزشمند توصيف كرد و گفت: رشد كيفي و كمي آثار هنري امسال بارز و آشكار است و همين كه چنين

حركتي در سال هاي متمادي در جريان است و ادامه دارد باعث كسب تجربه هاي

متعددي خواهد شد كه مي توان هر ساله از آن به عنوان اتفاقي خوب ياد كرد/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.