رئیس مرکز مدیریت و حوادث پزشکی استان از افزایش 21 درصدی آمار ماموریتهای غیر تصادفی این مرکز در نوروز 91 خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، جعفرزاده افزایش 21 درصدی آمار ماموریتهای غیر تصادفی در طرح ویژه نوروز 91،( 25 اسفند لغایت 15 فروردین) را زنگ خطری برای مسئولین استانی دانست و یادآور شد: در سال 89، تعداد 2 هزار 127 مورد ماموریت، در نوروز 90 تعداد 2 هزار و 281 ماموریت و در نوروز سالجاری، 2 هزار و 763 مورد ماموریت غیر تصادفی توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان صورت گرفته است.

وی عمده ماموریتهای غیر تصادفی این مرکزرا در خصوص مسمومیتهای غذایی، سکته های قلبی و مغزی، اقدام به خودکشی، سقوط از بلندی و غرق شدگی خواند.

وی با تاکید بر اینکه بحث کاهش تصادفات جاده ای، جزء شاخص های برنامه ی توسعه است، گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان با استقرار 4 ایستگاه سلامت (یک مورد در منطقه ی دادلو در ورودی استان از سمت اتوبان پیامبر اعظم، و سه ایستگاه دیگر در مبادی ورودی شهر تبریز) و آماده باش کامل 95 پایگاه ثابت، در 20 روز تعطیلات نوروزی، سعی در امداد رسانی سریع و کاهش تلفات جاده ای داشت.

جعفرزاده تعداد کل ماموریتهای مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان در ایام نوروز 91 را، 3 هزار و 392 مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد 2 هزار و 763 مورد ماموریت غیر تصادفی و 629 مورد ماموریت تصادفی است.

وی تعداد ماموریتهای تصادفی در ایام نوروز 91 را، 629 مورد عنوان کرد، که 252 مورد توسط پایگاههای جاده ای و 377 مورد توسط پایگاههای شهری صورت گرفته است.

مدیرمرکز حوادث و فوریتهای پزشکی استان با یادآوری اینکه براساس آمار مرکز فوریتهای پزشکی استان، تعداد وقوع تصادفات در جاده ها کم است گفت: متاسفانه شدت تصادفات در جاده ها زیادتر است، تا جایی که آمار فوتی ها در جاده ها در 20 روز نوروز 12 مورد است ولی در شهرها 4 مورد می باشد.

وی پر تلفات ترین مسیر در نوروز 91 را جاده ی ورزقان نام برد و با آنالیز تعداد فوتی ها در ماموریتهای تصادفی در سالهای اخیر گفت: آمار فوتی در 20 روز برنامه ی نوروزی در سال 89، در حدود 29 نفر، در سال گذشته 14 نفر و در سال 91، این آمار به 16 نفر رسیده است.

وی همچنین با تفکیک تعداد مصدومین در سالهای اخیر گفت: آمار مصدومین در 20 روز برنامه ی نوروزی مرکز مدیرمرکز حوادث و فوریتهای پزشکی استان در سال  نفر، در سال 89، در حدود 645 نفر، سال گذشته 743 نفر و در سال 91، این آمار به 709 نفر کاهش یافته است.

وی با یادآوری اینکه تكنسین های این مركز در ایام نوروز به طور متوسط روزانه به 170 ماموریت اعزام شدند، در خصوص مدت زمان اعزام نیروهای امدادی بر سر صحنه در استان، به تفکیک پایگاههای شهری و جاده ای گفت: این مدت زمان در پایگاههای شهری 8 دقیقه و در پایگاههای جاده ای حدود 7 دقیقه است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.