معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: از برنامه‌های سال 91، ساماندهی بهداشتی صادرات خرما با اعطای پروانه ساخت و پروانه بهداشتی در کارگاه‌های خرماست.

 

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از کرمان پیام خزاعلی شنبه شب در دیدار اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با استاندار کرمان اظهار داشت: حیطه کار این معاونت در دو بخش آموزش و نظارت است.

 

خزاعلی با اشاره به اینکه در بحث آموزش برنامه‌های متعددی را برای کارخانه‌ها و کارشناسان داشته‌ایم، افزود: در بحث نظارت و بازرسی نیز فعالیت‌های خود را چند برابر کرده‌ایم و طی سال گذشته دو مورد کارخانه که به دلیل استفاده از مواد نگهدارنده تخلف کرده بودند به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان تصریح کرد: در زمینه جلوگیری از توزیع خارج از شبکه دارو به ویژه "آنتی هیستامین" و"متادون" طرح‌های ویژه و کنترلی صورت گرفته است.

خزاعلی خاطرنشان کرد: در سطح استان کرمان طی سال گذشته یک محصول با توجه به شرایط استاندارد لازم موفق به دریافت نشان سیب سلامت شد و چهار محصول دیگر نیز در سال جاری این نشان را دریافت می‌کنند.

وی گفت: از برنامه‌های سال 91، ساماندهی بهداشتی صادرات خرما با اعطای پروانه ساخت و پروانه بهداشتی در کارگاه‌های خرما است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان اظهار داشت: همچنین یک دستگاه ویژه به منظور تشخیص میزان باقیمانده سموم در محصولات خریداری شده با اختصاص اعتبار لازم و جذب نیرو در سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

خزاعلی بیان داشت: نرم‌افزاری برای توزیع داروهای یارانه‌ای و خاص به کشور پیشنهاد شده که از موارد قاچاق دارو و ... جلوگیری می‌کند./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.