براي اولين بار در جهان اسلام به همت استاد برجسته و خوشنويس ارسباران كار تحرير دستي نفيس ترين نسخه خطي قرآن كريم به اتمام رسيد.

استاد حسن عزتي مؤلف اين قرآن نفيس درباره اين طرح منحصر به فرد خود درگفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، گفت: در جهت ترويج فرهنگ قرآني و به منظور ارائه نفيس ترين اثر در حوزه نشر و كتابت قرآن كريم كار تحرير اين اثر را آغاز و در مدت چهارسال كار شبانه روزي به اتمام رسانده ام.

وي، از ويژگي هاي مهم اين قرآن منحصر بفرد را تبديل از خطوط نسخ و ثلث به خط شكسته اعلام كرد كه اين امر براي اولين بار در جهان اسلام انجام شده است.

اين استاد اهري افزود: اين قرآن نفيس در سه زبان عربي، فارسي، انگليسي نوشته شده داراي 520 برگ عربي و با 520 برگ فارسي و انگليسي مي باشد.

حسن عزتي، با انتقاد از مسئولين فرهنگي گفت: اين اثر كه حاصل 4 سال تلاش شبانه روزي مي باشد اگر در ساير بخشها اين كار انجام مي شد همه حمايت مي كردند اما متأسفانه دستگاههاي ذيربط و نهادهاي قرآني عليرغم مكاتبات و پيگيريهايي كه انجام شده اهتمام عملي در حمايت از اين اثر ملي انجام نداده اند و هر وقت مراجعه كرده ام اعلام نموده اند در حوزه قرآني رديف اعتباري نداريم .

اين خوشنويس اهري گفت:در صورت حمايت از سوي دستگاههاي فرهنگي اين اثر قرآني كه صفحات آن در اندازه 40*30 با خط شكسته نستعليق به عنوان كار ابداعي تاكنون انجام شده است مي توان با آب طلا و بر روي چرم طبيعي به عنوان اثر نفيس و ماندگار قرآني چاپ كرد.

وي، گفت: نبايد هنرمنداني كه عاشق مسايل قرآني و معنوي هستند در گمنامي بسربرند بلكه با حمايت مناسب موجبات تشويق و ترغيب فعالان قراني را فراهم نمايند.

استاد حسن عزتي به ديگر اثر آماده چاپ نيز اشاره كرد و افزود: دومين اثر دردست چاپ كتابي تحت عنوان (ادبيات گمشده و گمنام) با ترجمه انگليسي كه تركيبي از صنايع ادبي در بيش از 50نوع مي باشد تدوين، گردآوري و بازيابي شده است.

اين گزارش حاكي است استاد حسن عزتي با 30سال تجربه كاري در امور فرهنگي و خوشنويسي يكي از اساتيد برجسته انجمن خوشنويسان ايران و نماينده هنرهاي تجسمي كشور در منطقه ارسباران مي باشد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.