شاعر پیشكسوت كشورمان مهمترین ویژگی هنرمندان انقلاب را بسیجی وار بودن آن ها می داند و معتقد است شهادت طلبی بخشی از این روحیه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عباسعلی براتی پور از شاعران پیشكسوت و انقلابی كشورمان در گفت و گو با خبرنگار بخش كتاب و ادبیات پایگاه خبری حوزه هنری گفت: به نظر من نامگذاری سالروز شهادت شهید آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی از شایسته ترین نامگذاری هایی است كه در تقویم جمهوری اسلامی انجام شده است.

این شاعر ادامه داد: شخصیت شهید سید مرتضی آوینی جامع هنر به معنای اصیل كلمه بود؛ آراء و افكارش از صدق دل بر می آمد و گفتار و عمل او یكی بود و سر انجام در راه باورهای الهی اش شربت شهادت نوشید و چه هنری از این بالاتر وجود دارد كه رستگاری را با آغوش باز طلب كنی و به شهادت برسی!

براتی پور با بیان این كه امام (ره) شهادت را هنر مردان خدا دانسته اند، افزود: هنرمند انقلابی دارای روحیه بسیجی است كه شهادت خواهی بخشی از آن است و همین روحیه توانسته و می تواند در جامعه ما تحولاتی ایجاد كند.

او درباره حضور شهید آوینی در حوزه هنری بیان كرد: حوزه هنری از آغاز فعالیت اش كانونی بود برای تجمع و همكاری هنرمندان انقلابی و متعهد. شهید آوینی هم یكی از این هنرمندان بود كه هم از حوزه هنری تاثیر گرفت و هم با فعالیت و خلوصی كه داشت بر هنرمندان حوزه تاثیر داشت./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار