دبيرجامعه اسلامي دانشجويان ملاير گفت: عدم پرداخت سود سهام عدالت، جزو وعده هاي محقق نشده و ضعف دولت است.

سيد سجاد موسوي دبيرجامعه اسلامي دانشجويان ملاير در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه دولت درشيوه اجراي طرح هدفمندي يارانه ضعف عمل كرد، اظهارداشت: با توجه به اينكه طرح هدفمندي يارانه ها مورد تأييد دولت هاي پيشين نيز بود، اما جسارت ورود به اين طرح بزرگ را فقط دولت نهم و دهم داشتند.


دبيرجامعه اسلامي ملاير با بيان اينكه دولت مي توانست با تنظيم پرداخت يارانه ها از توليد كنندگان حمايت بهتري داشته باشد، اظهار داشت: مسئله اي كه مغفول ماند و دولت در دوره كاري خود به آن توجه نداشت، حمايت از توليد كننده داخلي است.


وي در ادامه افزود: اگر بخواهيم برطبق سند چشم انداز 20 ساله تا سال 1404 كشوري در رتبه اول اقتصادي در منطقه و جهان داشته باشيم بايد سهم توليدات داخلي را تنظيم و ساماندهي کنيم.


موسوي عدم واريز يارانه ها براي برخي از افراد را در راستاي تحقق عدالت دانست و تصريح كرد: هدف اصلي از پرداخت يارانه از بين بردن شكاف طبقاتي بين ثروتمندان و قشر ضعيف جامعه است كه طي دولت هاي سازندگي و اصلاحات اين شكاف عميق شد و پراخت نكردن يارانه به دهك هاي باقي جامعه يك امر صحيح است.


اين فعال دانشجويي عدم پرداخت سود سهام عدالت را جزو وعده هاي محقق نشده دولت مطرح كرد و ابراز داشت: پرداخت نشدن سود سهام عدالت يك ضعف از سوي دولت است كه با محقق نشدن آن وعده هاي دولت به شعار تبديل شدند.


وي همچنان يادآور شد: در‌آخرين ديدار رهبري با هيأت دولت نسبت به وعده هاي دولت تذكر داده شد كه دولت بايد در پي محقق كردن قول هايي باشدكه به مردم وعده داده است.


موسوي با اشاره به اينكه مردم و مسئولان متقابلا برگردن هم حق دارند افزود: اگر مسئولان نتوانستند انتظارات مردم را برآورده كنند حداقل با بيان علت عدم تحقق وعده ها به صورت صادقانه از مردم عذرخواهي كنند.


دبيرجامعه اسلامي دانشگاه ملاير گفت: رشد نقدينگي و افزايش آن در جامعه و تنظيم نبودن بازار ارز و طلا و غفلت دولت از اين مسئله 90 منجر شد.


وي همچنين عوامل بيروني مانند تحريم هاي اقتصادي را كه به نظام تحميل شد را از ديگر دلايل تورم دانست.


موسوي اظهار داشت: مديريت ضعيف دولت و ارگان هاي ذيربط اقتصادي در برهه هاي نزديك به انتخابات در عرصه ارز و طلا باعث شد موج رواني اقتصادي و تورم اقتصاد در جامعه ايجاد شود و معاندان بيروني و داخلي بتوانند در عرصه اقتصادي دخالت كنند.


وي خاطرنشان كرد: رهبر معظم مدبرانه با ديد كارشناسي و دقيق سال جديد را نام گذاري كردند كه اميدواريم با همت مسئولان و دولت و همت عمومي مردم تحقق يابد و دولت بتواند از توليد كنندگان حمايت كرده و مردم با حمايت از كالاهاي داخلي و توليدات دراين راستا گام بردارند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار