رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فیروزكوه گفت: رسانه ها با اطلاع رسانی به موقع و تنویر افكار عمومی، بارزترین نقش را در رقم خوردن نوروزی كم حادثه داشتند.

'علی محمد علی تبار' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: با توجه به فرهنگ سازی ها، حضور جدی دستگاه های متولی در طرح امداد نوروزی سال 91 و ترویج فرهنگ مسافرت، تصادفات جاده ای و آسیب های اجتماعی ناشی از آن با كاهش چشمگیر و قابل ملاحظه ای در ایام گذشته مواجه شده است.

وی تصریح كرد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی صحیح و به موقع، قطعا همراهی مردم و مسافران را به دنبال خواهد داشت و نوروز كم حادثه امسال نشان دهنده بلوغ فكری و فرهنگی ایرانیان است.

رییس جمعیت هلال احمر فیروزكوه خاطرنشان كرد: بحمدالله آمارها در مقایسه با سنوات گذشته حاكی از افزایش نرخ سفرها و كاهش آسیب پذیری افراد در زمان قبل، حین و بعد از مسافرت بوده است.

وی افزود: حضور شبانه روزی مسؤولان متولی طرح نوروزی از جمله سردار 'مؤمنی' و دكتر 'فقیه' منجر به بروز و ظهور آمار بسیار امیدوار كننده ای از رعایت نكات ایمنی در سفرها شد و ان شاء الله در طی سنوات آینده بهبود خواهد یافت.

محمد علی تبار ادامه داد: خوشبختانه در شهرستان فیروزكوه به دلیل رعایت نكات ایمنی و امور حادثه ساز، كمترین آمار خسارات در سفرها ملاحظه شده و تصادف جرحی یا منجر به فوت به هیچ عنوان گزارش نشد.

وی از اسكان بیش از پنج هزار نفری طرح امداد نوروزی این نهاد با همكاری سایر نهادهای شهرستان و اقامت آنان در اماكن از قبل تعیین شده خبر داد و ابراز امیدواری كرد آحاد جامعه و خانوارها با قدر شناختن فرهنگ مسافرتی به تقویت هر چه بیشتر آن مبادرت نمایند./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.