کارشناسان داخلی ایتالیا اعلام کردند کشورشان در معرض خطر خشکسالی قرار دارد و چه بسا تابستان امسال ناگزیر شود آب را جیره بندی کند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، یک کارشناس هواشناسی ایتالیا گفت آمار روزهای بارانی که از پاییز گذشته تاکنون ثبت شده، بسیار اندک است و از تعداد انگشتان یک دست نیز تجاوز نمی کند و خطر خشکسالی ذخایر آبی ایتالیا را تهدید می کند.

به اعتقاد این کارشناس آب و هوا، این خشکسالی که ایتالیا را تحت تأثیر قرار خواهد داد، ناشی از تغییرات آب و هوایی کره زمین است که باعث ایجاد تغییرات در مسیر حرکت توده های هوا شده است.

وی با ابراز نگرانی ویژه درباره کم آبی منطقه توسکانی افزود: ریزش برف و باران طی امسال به اندازه کافی نبوده است تا چاهها ، رودها و مخازن و حوضچه های زیرزمینی را پر کند . بنا بر این از این به بعد حتی اگر میزان بارش باران به میزان طبیعی آن باشد، آب باران انباشته نخواهد شد زیرا شدت تبخیر آب باران بسیار زیاد است.

سایر کارشناسان آب و هوایی نیز درباره خشکسالی پیش رو هشدار داده و خاطرنشان کرده اند که مارس 2012 گرم ترین ماه مارس در ایتالیا ظرف 15 سال گذشته خواهد بود که درجه حرارت هوا در برخی از شهرهای آن نظیر میلان، فلورانس و بولونا به 26 درجه سلسیوس خواهد رسید.

در شهرهای شمالی ونتو و فریولی برای مقابله با شرایط اضطراری و بحران کم آبی، اقدامات فوق العاده ای اتخاذ شده است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار