وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با مقامات آلمانی بر سر صادرات تسلیحات جنگی به این رژیم درگیری لفظی پیدا کرده است.

روزنامه اسرائیل هیوم تایید کرد که بین بنی گانتس، رئیس حزب کمپ دولتی اسرائیل و مشاور امنیت ملی آلمان در مورد تامین سیستم‌های جنگی برای رژیم صهیونیستی درگیری لفظی رخ داده است.

براساس گزارش سما الاخباریه، این روزنامه صهیونیستی افزود که گانتس از طرف آلمانی خواست تا موانع تامین سیستم‌های جنگی مورد نیاز اسرائیل را از بین ببرد، در حالی که مشاور امنیت ملی آلمان گفت که اسرائیل اسنادی ارائه نکرده است که تأیید کند از سلاح برای ارتکاب نسل کشی استفاده نشده است.

این روزنامه تاکید کرد که پاسخ گانتس به مشاور امنیت ملی آلمان عصبانی بود و او ادعا کرد:  اسرائیل می‌خواهد از خود دفاع کند.

پیش از این برخی گزارش‌ها حاکی از آن بود که صادرات سلاح از آلمان به رژیم صهیونیستی به‌طور قابل‌توجهی نسبت به سال گذشته کاهش یافته و از ماه مارس به بعد هیچ مجوز جدیدی برای فروش تسلیحات صادر نشده است. با این حال سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان در واکنش به گزارش‌ها، گفت: هیچ ممنوعیتی برای صادرات تسلیحات به اسرائیل وجود ندارد و چنین ممنوعیتی نیز اعمال نخواهد شد.

در آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در اکتبر سال گذشته، آلمان صادرات سلاح به اسرائیل به ارزش ۳۲۶ میلیون یورو را تصویب کرد. با این حال، طبق گزارش وب‌سایت تحقیقاتی صهیونیستی شومریم (Shomrim)، دولت آلمان پس از تصویب صادرات تسلیحات به اسرائیل در سال گذشته، در سال ۲۰۲۴ این روند را ادامه نداده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار