هیئتی از اعضای پارلمان مصر به منظور دیدار با مقامات دولت منتخب حماس و بررسی اوضاع نوار غزه امروز از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد این منطقه شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ سفر هیئت پارلمانی مصر به نوار غزه متشکل از بیست و هشت تن از اعضای پارلمان اولین سفر نمایندگان مصر به این منطقه از زمان سرنگونی رژیم حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر در اوایل سال دو هزارو یازده است.


احمد بحر نائب رئیس شورای قانون گذاری فلسطین پس از استقبال از هیئت نمایندگی مصر در گذرگاه مرزی رفح به خبرنگاران گفت : فلسطینی ها امیدوارند سفر نمایندگان پارلمان مصر به غزه به حل مشکلات ساکنان این منطقه از جمله قطعی برق ، تردد از گذرگاه
رفح ، بازسازی ویرانی های نوار غزه و پایان محاصره سیاسی و اقتصادی این منطقه کمک
کند.


محمد سعید ادریس رئیس هیئت نمایندگی مصر نیز با اشاره به اینکه مشکلات فلسطینی های ساکن غزه به زودی حل خواهد شد ، تصریح کرد سفر هئیت مصری به نوار تاکیدی بر ادامه تلاشها برای پایان دادن به مشکلات ملت فلسطین و اعلام همبستگی با آنان است .


ادریس یادآور شد رژیم سابق مصر با بی توجهی به ملت فلسطین و مشکلات آنان با رژیم صهیونیستی متحد شده بود ولی نمایندگان مصر امروز وارد غزه شدند تا بار دیگر اعلام کنند مسئله فلسطین اولویت اصلی مصر است .


محمد سعید ادریس تاکید کرد اسرائیل هرگز متحد مصر نخواهد بود و همواره دشمن راهبردی مصر باقی خواهد ماند و پارلمان مصر به دنبال بازنگری همه توافقنامه هایی است که درگذشته بین قاهره و تل آویو به امضا رسید.


وی خاطر نشان کرد مصر می خواهد کشورهای عربی به طور فراگیر اسرائیل را تحریم کنند.


هیئت پارلمانی مصر در سفر چند روزه به غزه با برخی از نمایندگان شورای قانونگذاری و مسئولان جنبش حماس دیدار خواهد کرد.


گفتنی است، سفر به غزه اولین سفر خارجی اعضای هیئت پارلمانی مصر است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار