صدها فعال پاکستانی از احزاب مختلف اسلام خواه در اعتراض به تصمیم دولت و پارلمان این کشور در گسترش روابط با آمریکا در اسلام آباد تظاهرات کردند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ تظاهرات کنندگان همچنین به دولت پاکستان درباره از سرگیری پشتیبانی و حمایت از نیروهای ناتو در افغانستان هشدار دادند و از نخست وزیر این کشور خواستند با احساسات ضد آمریکایی مردم این کشور همراه شود.
 

بر اساس این گزارش ، "مولانا سامی الحق " رئیس جماعت علمای اسلامی پاکستان گفت : " گیلانی "نخست وزیر پاکستان با "اوباما" دیدار کرده است. وی باید به  "اوباما " اطلاع دهد که 180 میلیون تن از مردم پاکستان آماده پذیرش از سرگیری نقش پشتیبانی از ناتو نیستند.
 

وی در ادامه افزود : این فرصت خوبی است که "گیلانی " موضع شدید و شجاعانه و درستی بگیرد و باید با قویترین لفظ به "اوباما " بگوید که این کار باید متوقف شود.
 

"منور حسن" رئیس جماعت اسلامی پاکستان نیز اظهار داشت : اگر موضوع بازبینی سیاست با آمریکا مطرح است و اگر حرف برسر ارزیابی مجدد است ، پس موضوع نخست باید جنگ با تروریسم باشد . ما نقش پشتیبانی از آمریکا را در جنگ علیه تروریسم برعهده داشتیم.
ما به آنها اجازه استفاده از فرودگاههای حساس را دادیم، ما به آنها اجازه حملات هواپیمای بدون سرنشین دادیم ، ما عملیات نظامی انجام دادیم، ما هرکاری انجام دادیم اما آنها در پاسخ درخواست های بیشتری مطرح می کردند . اگر اصلاحی در سیاست باید انجام شود نخستین موضوع این است که از این جنگ در برابر تروریسم خارج شویم.
 

"حافظ سعید" رئیس خیریه جماعت الدعوه مرتبط با شبه نظامیان غیرقانونی لشکر طیبه نیز خطاب به دولتمردان پاکستانی گفت : وظیفه شما حفاظت از پاکستان است . اگر شما نمی توانید از عهده این وظیفه برآیید و در برابر فشار آمریکا سر خم می کنید پارلمان و دولت را ترک کنید./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار