مجموعه " مستند ایران 2 " در سیمای فرانسوی شبکه سحر دوبله شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از  روابط عمومی شبکه جهانی سحر، "مستند ایران 2" در 14 قسمت 30 دقیقه ای با مدیریت امیر فرح خواه به زبان فرانسه دوبله شده و از هفتم فروردین دوشنبه هرهفته ساعت 10:15 (به وقت تهران) و تکرار آن در همان شب ساعت 4:40 بامداد( به وقت تهران) از سیمای فرانسوی شبکه جهانی سحر پخش خواهد شد.

به گفته امیرفرح خواه؛ بابک ارشادی "مستند ایران 2" را به زبان فرانسوی ترجمه کرده و لبخند نعمتیان ویراستار آن بوده است. نریتور این مجموعه مستند نیز لبخند نعمتیان و رامین سبحانی بوده اند.

مدیردوبلاژ این مجموعه مستند افزود: کار ترجمه و ویراستاری این مجموعه مستند از شهریور سال 90 آغاز شد و بعد از طی صداگذاری و افکت و مونتاژ در طول چهارماه، به سیمای فرانسه تحویل داده شد.

مجموعه "مستند ایران 2" محصول سال 88 گروه مستند شبکه اول سیما به کارگردانی حمید مجتهدی است که هفت قسمت از این مجموعه در شهر مقدس مشهد و هفت قسمت دیگردر شهر مقدس قم به تصویرکشیده شده است.

در اولین قسمت از این مجموعه که به مشهد مقدس اختصاص دارد، حرم امام رضا (ع ) از زوایای مختلف معنوی، حضور زائران و مجموعه‌های تاریخی، معماری و فرهنگی به نمایش در می‌آید. در این مجموعه سعی شده تا علاوه بر به نمایش گذاشتن جغرافیای شهر و محیط، به تاریخ و تمدن این شهر از نگاه هنرمندان، شاعران و دانشمندان ایرانی در دهه‌های مختلف پرداخته شود. همچنین زوایای مختلف شهر از جمله اماکن فرهنگی و تاریخی آن از جمله خواجه ربیع، خواجه اباسلط، خواجه مراد، بازار سنتی و تاریخی رضا و طوس از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

و درقسمت‌های مربوط به شهر مقدس قم، مکان های مذهبی و گردشگری این شهر از جمله حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران را نیز به تصویرکشده است./ی2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار