‌هر ساله با پایان یافتن سال ، تمامی فدراسیون های ورزش مجلات،‌و خبرگزاری ها در تکاپو هستند تا عملکرد فدراسیون ورزش کشورمان را در زیر ذره بین خود قرار دهند تا رکورد صعود رشته های ورزش را گزاش کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در بخش سوم گزارش عملکرد فدراسیون ورزش به سراغ 3 فدراسیون از رشته های پارالمپیکی کشورمان پرداختیم و با نگاهی گذران به بهترین نتایج ،‌بدترین نتایج،‌عزل و نصب و خبرساز،‌اتفاق ویژه ،‌مهمترین رقابت های برون مرزی پیش رو در سال جدید عملکرد این فدراسیون ها را زیر ذره بین قرار دادیم.

*فدراسیون نابینایان و کم بینایان

بهترین نتیجه قهرمانی تیم فوتبال نابینایان و کم بینایان کشورمان در رقابت های جهانی ترکیه برای نخستین بار کسب 31 مدال،‌9 طلا،‌9 نقره،‌و 13 برنز در رقابتهای گوناگون برون مرزی و کسب عنوان قهرمانی شطرنجبازان نابینا در رقابتهای جهانی از بهترین نتایجی است که ورزشکاران در سال 90 کسب کردند.

*بدترین نتیجه

مهم ترین دستاوردها:کسب سهمیه 5 نفره نابینایان در رقابتهای المپیک و پارالمپیک لندن ا ست.

پدیده سال: هاجر سک سار با کسب مقام سومی مسابقات جهانی ترکیه در رشته پرتاب وزنه،‌تیم ملی فوتبال نابینایان،‌و شطرنج از پدیده های سال 90 فدراسیون نابینایان و کم بینایان بود.

مهم ترین رویداد پیش رو در سال 90 حضور در رقابتهای پارالمپیک لندن،‌حضور دومیدانی کاران کشورمان در تورنمنت بین المللی مالزی اواخر اردیبهشت ماه و مسابقات برون مرزی تیم گلبال کشورمان در اسلونی و سوئد از مهم ترین رویداد پیش رو در سال 91 است

*فدراسیون جانبازان و معلولین

بهترین نتیجه کسب عنوان قهرمانی والیبال آقایان در رقابتهای باشگاههای آسیا در پکن و والیبال نشسته بین قاره ای در مصر و نیز کسب مدال طلا در 3 وزن در رقابتهای بین المللی مالزی و کسب مقام دوم بانوان در رقابتهای والیبال در رقابتهای قهرمانی باشگاههادر پکن از بهترین نتایج بدست آمده می باشد.

مهم ترین دستاورد کسب 30 سهمیه کامل رقابتهای پارالمپیک لندن در رشته های وزنه برداری ،‌تیروکمان،‌والیبال،‌فوتبال و دومیدانی از مهم ترین دستاورد این فدراسیون در سال 90 است.

اتفاق ویژه برای نخستین بار کسب وایت کارت (کارت سفید) دوچرخه سواری و شنا برای حضور در رقابتهای لندن و راه یافتن بانوان کشورمان به مسابقات تیروکمان و تیراندازی در پارالمپیک لندن است.

پدیده سال،‌سیامک رحمان وزنه بردار سنگین وزن جوان کشورمان رکوردزنی جهانی وی در مسابقات جهانی و خانم نعمتی باند ورزشکار تیروکمانی کشورمان و پیمان نصیری در رشته دومیدانی با کسب مدال طلا رکود جهانی را بدست آورند.
از پدیده های سال 90 در فدراسیون جانبازان و معلولین می باشد.

عزل و نصب خبرساز راه اندازی بخش انجمن معلولان کم توانا و حضور عباس باغستانی ،‌سرپرست این بخش .

مهم ترین رویداد پیش رو:حضور در رقابتهای پارالمپیک با بیشترین سهمیه در شهریور ماه سال 91 می باشد.

*فدراسیون ناشنوایان

پبهترین نتیجه کسب عنوان قهرمانی فوتبال آقایان در رقابتهای جهان در اوائل سال 90 از بهترین نتیجه فدراسیون ناشنوایان بوده است.

اتفاق ویژه ادغام فدراسیون ناشنوایان با فدراسیون بیماری های خاص و پیوند اعضا از مهمترین اتفاقات بود که در سال 90 در اواخر سال برای فدراسیون بوجود آمد.

*عزل و نصب خبرساز:

استفاده کاظم نظم ده اش فدراسیون ناشنوایان پس از ادغالم این فدراسیون با پیوند اعضا حضور دکتر فاطمی نصب به جای نظم ده در سکان مدیریت است.

مهم ترین رویداد پیش رو،حضور در رقابتهای آسیایی کره جنوبی در خردادماه سال 91 و مسابقات جهانی و نزوئلا در شهریور ماه در بخش آقایان و بانوان از مهم ترین مسابقات پیش رو در سال 91 برای ورزشکاران ناشنوایان کشورمان می باشد./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار