قبل از مسافرت، لازم است يک جعبه کمک های اوليه که حاوی داروهايی که اعضای خانواده به طور مرتب مصرف می‌کنند به همراه داشته باشيد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا کارشناس غذاو دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص آمادگی های دارويی در سفر اظهار داشت: به خانواده ها توصيه مي شود قبل از آغاز مسافرت ، ابتدا يک جعبه کمک های اوليه سفر را که حاوی داروهايی که اعضای خانواده به طور مرتب مصرف می‌کنند به همراه داشته باشند.

دکتر احسانی فر افزود: بهتر است در اين جعبه دارويی يک داروی تب بر، يک داروی آنتی‌هيستامين، باند و يک پماد آنتی ‌بيوتيک موضعی هم قرار داده شود.

وي تصريح کرد: داروی ضد اسهال برای موارد اسهال مسافرتی توصيه نمی‌شود در اين مورد بهتر است با پزشک در مورد آنتی‌بيوتيک‌هايی که عفونت‌های باکتريايی عامل اسهال مسافرتی را درمان می‌کنند، مشورت شود.

دکتر احسانی فر خاطر نشان کرد: افراد بايد به ويژگی های خاص سفر خود هم توجه داشته باشند مثلا اگر به نقاط آفتابی سفر می‌کنند، کرم ضد آفتاب با خود ببرند و اگر در حين سفر، مدت زيادی را در محيط‌های سرباز و طبيعی می‌گذرانند، پشه‌بند و کرم‌های دافع حشرات و داروهای تسکين‌دهنده آسيب ناشی از گزنه به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به وسايل نقليه سفر اظهار داشت: به والدين توصيه مي شود هنگامی که با هواپيما مسافرت مي کنند، اگر کودکشان به بيماری حرکت حساس است، او را در وسط هواپيما روی بال‌ها ننشانند زيرا بيماری حرکت باعث ايجاد حالت تهوع در کودک می شود.

کارشناس غذاو دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: اگر افراد با ماشين سفر می‌کنند، برای جلوگيری از بيماری حرکت نگذارند کودک در ماشين مطالعه کند يا به پايين نگاه کند اگر کودک احساس ناراحتی و تهوع کرد، بايد به نقطه‌ای در جلوی‌ خود خيره شود.

دکتر احسانی فر در پايان ياد آور شد: هنگامی که در مسافرت محلی را برای اقامت خود رزرو می‌کنيد، بهتر است محلی را انتخاب کنيد که نزديک‌ترين فاصله را با يک درمانگاه اورژانس داشته باشد./ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار