كريستيانو رونالدو فوتباليست پرتغالي بازيكن مطرح تيم فوتبال رئال مادريد و تيم ملي فوتبال پرتغال است.

 
به گزارش باشگاه خبرنگاران ، رونالدو در 16 سالگي به عضويت تيم اسپورتينگ ليزبون درآمد، او آنقدر خوب بازي مي‌كرد كه در سال 2001 و با 16 سال سن به تيم بزرگسالان ليزبون راه يافت .
تابستان سال 2003 وقتي او تنها 18 سال داشت براي اردوي تابستاني با تيمش به آمريكا رفته بود و در بازي دوستانه با منچستر خوب بازي كرد و فرگوسن را وادرا كرد تا بگويد من اين پسر را مي‌خواهم همان سال با حدود 12 ميليون پوند به باشگاه منچستر يونايتد پيوست.
او به خوبي مي‌دانست كه كار با مربي بزرگي چون فرگوسن اصلي ترين عامل موفقيتش بوده است و همچنين به ياد دارد كه وقتي سال اولش را در منچستر مي‌گذراند، يك مربي سختگير و حامي بزرگ چون فرگوسن داشت.
بعد از خداحافظي فيگو در جام جهاني فوتبال 2006 لوييس فيليپه اسكولاري بازوبند كاپيتاني را به او داد و كريستيانو رونالدو عصر جديدي را با پيراهن تيم كشورش آغاز كرد او در مسابقات مقدماتي يورو 2008 بازيهاي بسيار خوبي را از خود به نمايش گذاشت و هر چند بازي‌هاي مرحله نهايي آن رقابت‌ها به چشم نيامدند رسيدن بازوبند كاپيتاني به او درست يك روز پس از تولد 20 سالگي‌اش بود و اين يكي از اتفاقات جالب در زندگي او به شمار مي‌آيد.
كارلوس سيلوا، رئيس وقت فدراسيون فوتبال پرتغال 2 روز پيش از مرگش از اسكولاري خواسته بود كه رونالدو را به عنوان كاپيتان معرفي كند.
*وارث شماره 7 طلايي
جورج بست اولين كسي بود كه به شماره 7 منچستر معنا داد ديگر پشت پيراهن هر كسي عدد 7 ديده نميشد جالب اينكه او تنها كسي بود كه قبل از رونالدو توپ طلايي را برده و بعد از بست و نوبت رسيده است به نام‌هاي بزرگ ديگري نظير:
برايان راسبون، اريك كالتوما و ديويد بكهام وقتي فرگوسن بكهام را عملاً از آلترافورد اخراج كرد، شماره 7 را به كريستيانو رونالدو، بازيكن جوان و تازه وارد تيمش داد خيلي ها آن زمان فكر كردند فرگوسن با اين كار مي‌خواهد بكهام را در آلترافورد از يادها بيرون ببرد.


موفقيت‌ها

به عقيده تمام كارشناسان ، رونالدو اصلي‌ترين بخش قهرماني منچستريونايتد در ليگ قهرمانان 2008 اروپا بود، او در اين مسابقات 8 گل به ثمر رسانده و با حركات غيرقابل مهار خود بيشترين نقش را در پيروزي‌هاي تيمش داشته است.
با اينكه در بازي فينال يك گل به ثمر رساند اما با مهار كردن ضربه پنالتي رونالدو توسط پيتر چك (دروازه‌بان تيم چلسي) آن روز مي‌توانست بدترين روز او باشد تا اينكه جان تري(مدافع وكاپيتان چلسي) پنالتي آخر را گل نكرد دنيا دوباره به روي كريس رونالدو خنديد و منچستر يونايتد بعد از 9 سال بار ديگر قهرماني ليگ قهرمانان اروپا را فتح كرد.
او با 31 گل زده آقاي گل فصل 2007-2008 ليگ برتر انگليس شد و كفش طلاي اروپا را از آن خود كرد.
در حاليكه 34 بازي بيشتر براي منچستر به ميدان نرفته بود و در نهايت با 42 گل در 49 بازي توپ طلاي مجله فرانس فوتبال را برد تا پس از 2-3 فصل تلاش براي بردن يك عنوان معتبر فردي به آرزويش برسد و اين ستاره پرتغالي با 446 امتياز با فاصله زياد به نفر دوم كه ليونل مسي از بارسلونا با 261 راي بود جايگاه اول را از آن خود كرد.
او در سال 2007 نيز شانس زيادي براي بدست آوردن اين عنوان داشت اما كاكاستاره برزيلي تيم باشگاهي ميلان كه با اين تيم به قهرماني اروپا رسيده بود توپ طلاي سال 2007 اروپا را از آن خود كرد.
رونالدو از زمان حضورش در لاليگا ركوردهاي زيادي را به جا گذاشته هم اكنون 42 براي اين تيم در رقابت‌هاي مختلف در فصل جديد2011-2012به ثمر رسانده و لقب او در اسپانياmadeirq است./ق


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار