مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در دومین روز فروردین ماه با استقبال کم نظیر بازدیدکنندگان نوروزی روبرو شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، دکتر آرش لشکری در این باره گفت : در دومین روز فروردین ماه، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد پذیرای بیش از 24673 نفر بازدیدکننده نوروزی از نقاط مختلف کشور و نیز گردشگران خارجی بود.

سرپرست مجموعه سعدآباد افزود: از ساعات اولیه روز، به علت حجم کثیر بازدیدکننده ، در ورودی کاخ ملت و کاخ سبز که از کاخ های اصلی مجموعه سعدآباد به شمار میروند، صفوف طویل و کیلومتری جهت بازدید از این کاخ موزه ها تشکیل شد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن برنامه های متنوع برای این ایام اضافه کرد: برپایی و افتتاح نمایشگاه اسناد و مدارک تاریخی دوران پهلوی ، بزرگترین نمایشگاه سنگ و گوهر در کاخ نگارستان و جشنواره گذر هنر در نقاط مختلف باغ موزه و برنامه های هنری جانبی آن نظیر تئاتر خیابانی، ایستگاه گریم کودک و ... از جمله برنامه هایی است که به منظور افزایش جذابیت در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در همین راستا به منظور افزایش ظرفیت پذیرش بازدیدکننده با تلاش بسیار کارکنان مجموعه؛ کاخ ملت، موزه هنر وملل، موزه خط و کتابت استاد میرعماد، موزه استاد بهزاد،موزه و گنجینه آب، موزه تاریخ معاصر و صنایع دستی (هنر و مردم) ، نیز در این ایام راه اندازی و بازگشایی گردید.

وی با تاکید بر رسالت مجموعه در خدمات رسانی بهینه به میهمانان نوروزی ابراز داشت :در راستای اطلاع رسانی و به منظور سهولت در امر مسیریابی ، نسبت به تهیه محصولات فرهنگی و تبلیغات محیطی نظیرنصب تعداد زیادی بنر و بیلبورد درسطح باغ موزه اقدام گردید،همچنین توزیع بروشورهای دوزبانه و نقشه راهنمای مجموعه در ورودی ها و همچنین افزایش تعداد فروشندگان بلیت در مبادی ورودی و در سطح مجموعه از دیگر اقدامات مجموعه سعدآباد در ایام نوروز می باشد.

گفتنی است مجموعه سعدآباد با وسعت 110 هکتار و بیش از 20 کاخ و موزه و نمایشگاه دائمی و موقت در ایام نوروز از ساعت 9 تا 18:30 پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران نوروزی می باشد./ی2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار