انتظارم از مسئولان و مديران فرهنگي كشور در سال جديد بها دادن بيشتر به مسائل فرهنگي و توجه به تقويت زيرساخت ها و پايه هاست.

محمدرضا دوست محمدي كاريكاتوريست در گفتگو با

خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران

گفت: فرهنگ و هنر مقوله هاي بسيار مهم و ارزشمندي هستند كه البته در جامعه ما هنوز نسبت به آن ساده انگاري مي‌شود و در سال جديد انتظارات زيادي از مديران فرهنگي در مسير رفع اين مشكلات و سهل انگاري ها دارم.

اين طراح گرافيك افزود: بخش عمده اي از آسيب هايي كه از تهاجم فرهنگي متوجه جامعه ما مي‌شود ناشي از در اختيار نداشتن سلاح مناسب جهت مقابله است و هنوز ضرورت ايجاد آمادگي براي مواجه با تهاجمات فرهنگي را به خوبي درك نكرده ايم.

طراح گرافيك و كاريكاتوريست گروه مجلات موسسه همشهري عنوان كرد: يكي از مصداق هاي تهاجم فرهنگي در سالهاي اخير ظهور پديده اي ضد فرهنگي به نام بن تن بود كه با نقشه اي حساب شده و بدون داشتن هيچ پشتوانه و ريشه اي در نسل كودكان ايراني نفوذ كرده و نگاه ها را به سوي خود جذب كرد اما با گذشت مدتي از بروز اين اتفاق تدبير چنداني دربار‌ه‌ي كنترل و معمار آن انديشيده نشده است.

وي در خصوص كارهاي در دست اقدام خود در حيطه هنرهاي تجسمي اظهار كرد: آثار و ايده هايي كه در دست اجرا دارم با پايان يافتن سال به انتها نمي‌رسد و در حال حاضر مشغول ادامه دادن اجراي تعدادي از آثارم از جمله آثاري با موضوعات بيداري اسلامي، دوسالانه كاريكاتور و طراحي كاراكتري با درونمايه شير ايراني هستم و علاوه بر اين همكاري ام با گروه مجلات همشهري نيز با همان انرژي سابق ادامه دارد.

دوست محمدي اضافه كرد: آرزومندم در سال جديد هيچ يك از هموطنان بيكار نمانده و مشكل اشتغال تا حد زيادي حل شود و مسئولين امر نيز چاره انديشي به حال نارسايي هاي موجود علي الخصوص تهاجم فرهنگي را در الويت قرار دهند.

اين هنرمند تصريح كرد: در وضعيتي كه به سر مي‌بريم كه شماري از مقامات مسئول در وزارت ارشاد كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان توجه چنداني به تغذيه فرهنگي كودكان نداشته و اميدوارم هر يك از ما كه مسئوليتي را در دست گرفتيم بتوانيم صادقانه به رسالتمان عمل كرده و دردي از فرهنگ و هنر اين سرزمين دوا كنيم./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار