فيلم نامه نويسي در سينماي ايران كه هنوز جايگاهي آكادميك پيدا نكرده تا رسيدن به وضعيت مطلوب، راهي طولاني در پيش دارد.

احمدرضا معتمدي كارگردان و نويسنده سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص كيفيت فيلمنامه در سينماي ايران بيان كرد: فيلمنامه نويسي در سينماي ايران هنوز جايگاه آكادميك خود را پيدا نكرده است.

وي ادامه داد: به ندرت مي توان فيلمنامه نويس خوبي را در سينماي ايران يافت ;ه آن هم از خروجي هاي آكادميك ما نبوده و تنها نشات گرفته از استعداد خود شخص است.

معتمدي افزود: نقدهاي نادرست در سينماي ايران منجر به انحراف اين جريان شده و باعث قطع ارتباط فيلمنامه نويسان با دنياي هنر مي شود.

وي تصريح كرد: هر ساله شاهد چند اثر خوب در سينماي ايران هستيم ولي همچنان در كليت كار دچار نقص مي شويم.

كارگردان فيلم سينمايي "آلزايمر" در ادامه گفت: براي توليد فيلمنامه نويس خوب بايد ابتدا از حوزه علوم انساني شروع كرده و جايگاه هنر را در سينماي ايران بيابيم.

وي ادامه داد: بايد با مطالعات بنيادي دراين زمينه خود را در جايگاه مناسبي تثبيت كنيم.

معتمدي درخصوص كارهاي اقتباسي در سينماي جهان گفت: در سينماي حرفه اي دنيا آثار اقتباسي بسيار خوبي توليد مي شود و اين موفقيت ها تنها به دليل شناخت درست فيلم نامه نويسان است که توانايي تبديل زبان ادبي به زبان سينما را دارند.

وی بيان كرد: در گذشته شاهد آثار اقتباسي خوبي در سينما ايران چون "گاو" داريوش مهرجويي بوديم ولي متاسفانه امروزه شاهد توليدات مناسبي در اين راستا نيستيم./ی2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار