روستای ونایی به عنوان یکی از روستاههای هدف گردشگری استان در بروجرد آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

به گزارش

گروه استانهای

باشگاه خبرنگاران، شهرستان بروجرد به خاطر برخورداری از مواهب الهی و تمام فصول و به ویژه بهار و تابستان جاذبه‌های تفریحی، تاریخی و مذهبی هر ساله در پذیرای میهمانان و گردشگران فراوان از سراسر کشور است.

منطقه سرسبز و بکر روستای ونایی از جمله مناطق پر جاذبه بروجرد به شمار می‌رود که اغلب گردشگران و به ویژه دوستداران کوهپیمایی و کوهنوردی اوقات خوشی را در آن سپری می‌کنند.

ونایی از توابع بخش اشترینان شهرستان بروجرد بوده که مانند بهشت گمشده ای در تنگه ای در ۱۲ کیلومتری شمال غربی شهر بروجرد در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد دراین رابطه به خبرنگار باشگاه جوان گفت: منطقه ونایی در شمال غربی بروجرد و به عنوان یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین مناطق روستایی بروجرد، از ‪ ۱۰کوه، قله مرتفع و شگفت انگیز از جمله هجده یال، سه کوزان، والاش، برنجه و هیگره برخوردار است.

حجت الله یارمحمدی افزود: این روستای زیبا در دل کوهستانی خوش آب و هوا در غرب بروجرد واقع شده و سرمنشا آب زلال و سرد برخی رودخانه های جاری منطقه کوههای برفگیر پیرامون این روستا ییلاقی می باشد.

وی با بیان اینکه سرچشمه های دوروزنه ، سراب سفید از چشمه سارهای پرآب آن است، اظهارکرد: این روستا از روستاهای هدف گردشگری و منطقه آن نیز اولین منطقه نمونه گردشگری شهرستان بروجرد است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد تصریح کرد: وجود این چشمه سارها طراوت ویژه‌ای را با صدای دلنشین جویبارها در کنار عطر سبزه‌ها بهاری و خنکی نسیم دشت را به تصویر کشیده است.

دهیار روستای ونایی نیز به خبرنگار باشگاه جوان گفت: روستایی ونایی از پرجمعیت ترین روستاهای شهرستان بروجرد محسوب می شود و دارای جمعیت 5 هزار و 200 نفری در قالب یک هزار و 260 خانوار است.

محمدگودرزی افزود: وجود چشمه‌سارهای جوشان همچون آب سفید، دو روزنه و طوطیا در این منطقه علاوه بر رونق کشاورزی این روستا را به قطب گردشگری در استان لرستان تبدیل کرده است.

وی اظهارکرد: جاندارانی همچون گراز، گرگ، روباه، خرگوش، موش صحرایی، کفتار، خدنگ و پرندگانی مانند حواصیل، کبک، خروس کولی و چنگر از جمله جانوران منطقه کوهستانی ونایی هستند.

دهیار روستای ونایی با بیان اینکه لوبیا سبز و خیار کشاورزان این روستا زبانزد است ، تصریح کرد: تولید خیار مرغوب در این منطقه باعث شده که دهها کارگاه تولید خیار شور بویژه در فصل برداشت خیاز همواره در تکاپو کار و تلاش و تولید خیار شور معروف ونایی باشند.

گودرزی ادامه داد: فرآورده‌های دامی این منطقه نیز به دلیل کیفیت آب و هوا از مطلوبیت بالاتری در مقایسه با دیگر مناطق برخوردار بوده و اغلب اهالی این روستا اقدام به تهیه دوغ و کره به صورت محلی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: آسفالت نبودن کوچه و معابر این روستا از مشکلات آن محسوب می شود که مسئولین شهرستان باید تمهیداتی برای این مشکل بیندیشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
جای بسیار عالییهi