قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور از اجرای طرح یاوران نماز در سال 91 خبر داد و گفت :کسانی که در امر ترویج وتوسعه نماز انگیزه دارند با اجرای این طرح می توانند در این امر مشارکت کنند.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران،  حجت الاسلام و المسلمین کلباسی توسعه آموزشهای تخصصی پیرامون نماز،آموزش مربیان مهدکودک،مربیان خانواده، مربیان تربیتی وائمه جماعات را از جمله برنامه های سال 90 عنوان کرد و گفت: برنامه مختلفی از جمله برنامه اذان گوهی در صدا وسیما برای بسط وگسترش فرهنگ نماز انجام شده است.
وی گفت: آثار متعددی در مورد نماز در قالب فیلم منتشر وبرنامه های مجازی از جمله اجرای برنامه وبلاگ نویسان در سال 90 برنامه نویسندگان جوان در باره نماز اجرا شده است.
وی به آمادگی نماز خانه های بین راهی در ایام نوروز برای اعمال فریضه مسافران نوروزی اشاره کرد وگفت: امسال در کنار پایگاه های هلال احمر وچادر هایی برای اعمال این فریضه برپا شده است.
حجه الاسلام والمسلمین کلباسی گفت : نماز معجونی است که در تمام عرصه های زندگی نقش دارد وخدمت به نماز قابل مقایسه با هیچ خدمت دیگری نیست.
وی با اشاره به اینکه اولین ومهمترین برنامه ای که برنامه های دیگر ازآن نشاط می گیرد نماز است افزود: خانواده مهمترین رکن ترویج وگسترش فرهنگ نماز در بین فرزندان است.
 سرپرست ستاد اقامه نماز استان نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر650 مدرسه در استان نمازخانه دارد اظهار داشت: نماز جماعت در مدارس استان توسط 342 روحانی و800 نفر از همکاران فرهنگی اقامه می شود.
 برزگران برگزاری 80 نشست با حضور8 هزار دانش آموز برگزاری 50 نشست خانواده با حضور5 هزار والدین برگزاری مسابقه پله های آسمانی باحضور 3 هزار و750 دانش آموز برگزاری کلاسهایی ویژه مدرسین آموزش خانواده  برگزاری طرح آموزشی مفتاح برای200 نفراز خواهران،برادران ومربیان پرورشی ودینی از جمله برنامه های امسال ستاد اقامه نماز با همکاری آموزش وپرورش عنوان کرد.
مدیرآموزش وپرورش بیرجند نیز با اشاره به برگزاری نماز جماعت در تمام مدارس بیرجند گفت: نماز جماعت در مدارس بیرجند توسط 83 روحانی و205 نفر از همکاران فرهنگی اقامه می شود.
زمانی به برگزاری 17 نشست پرسش وپاسخ درباره نماز برای دانش آموزان دوره متوسطه ٰ برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی، اجرای طرح های قرآنی، فرهنگی، مذهبی در مدارس در سال 90 اشاره کرد وگفت: در حال حاضر مدارس بیرجند به 40 باب نماز خانه نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.