مجتبی ثمره هاشمی گفت: کشور نیازمند مجلس شجاع و مجلسی است که در مقابل زورگویی ها محکم بیاستد و قدمی عقب نشینی نکند.

 

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت دستیار ارشد رئیس جمهور اظهارداشت: حضور مردم در این انتخابات بسیار چشمگیر و برای تمام کشورها بود.

 

این امتیاز الزاماتی را به دنبال خود خواهد داشت. اولا حضور مردم نشان داد که علاقه مند به نظام، ارزش های اسلامی و دینی و همچنین به پیشرفت کشور وعدالت هستند و یک اعتماد متقابل بین مردم و نظام وجود دارد.

 

وی افزود: این مستلزم آن است که اهداف مد نظر مردم و به واسطه آن اهداف و آرمان هایی که بخاطر آن در رای گیری شرکت کردند، در مجلس متجلی شود زیرا نمایندگان هم برخاسته از این آراء هستند.

 

لذا مجلس جدید باید منعکس کننده آراء مردم و اراده های آنها باشد، اگر این مقاصد محقق شود، مجلس دارای نمایندگان کاملی خواهد بود و به طور طبیعی کارهای کشور نیز بر اساس نیازهای مردم پیش خواهد رفت.

 

ثمره هاشمی تصریح کرد: از جهت دیگر هم نوع نمایندگانی که انتخاب شدند نیز قابل بررسی دقیق و کارشناسانه است و احتیاج به تحلیل دارد. از این تحلیل می توان استخراج کرد، مردم به دنبال چه چیزی بودند و چه مقاصدی را دنبال می کنند. بر اساس این می تواند مجلس شکل بگیرد و کار به جلو برود.

 

دستیار ارشد رئیس جمهور حضور مردم در انتخابات را عکس مقاصد ستمگران جهانی بیان کرد و افزود: مفهوم آن این است که مردم به دنبال حفظ استقلال هستند و به خود و آرمان هایشان ایمان دارند. مردم دنبال حفظ عزت ملی و اسلامی هستند.

 

با تمام فشارهایی که وجود دارد، می خواهند عزت خود را با شجاعت حفظ کنند. آن شجاعت، روحیه حماسه آفرینی، ایمان قوی مردم در این انتخابات متجلی شد.

 

وی ادامه داد: اینها برای افرادی که در راس سه قوه قرار دارند، پیام دارد. مردم مجلس شجاع می خواهند و خواهان مجلسی هستند که در مقابل زورگویی ها محکم بیاستد و قدمی عقب نشینی نکند و به طور یقین انتظار متقابل دولت و کشور نیز همین است.

 

ثمره هاشمی خاطر نشان کرد: مردم خواهان مجلسی هستند که به دنبال پیشرفت است. زیرا همان طور که همگان در جریان انتخابات دیدند، برخی با عکس شهدای علمی و هسته ای آمده بودند. مفهوم آن این است که ما به دنبال کشوری هستیم که مرزهای علمی را فتح کند و بتواند با منبع علم و صلاح عمل بر مشکلات خود فائق شود.

 

دستیار ارشد رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: مردم علم و فرهنگ را یک ارزش متعالی در انتخابات معرفی کردند. در واقع انتخاب مردم تاکیدی بر آرمان های انقلاب، امام راحل، شهدا و ارزش های مورد تاکید مقام معظم رهبری بود.

/ع2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار