درآمد ناشي از صادرات فرآوده هاي دامي از خراسان جنوبي به بيش از 781 هزار و 827 دلار رسيد.

مديركل دامپزشكي خراسان جنوبي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اين ميزان درآمد ارزي كالا  طي سالجاري نسبت به مدت مشابه در سال قبل 48 درصد افزايش داشته است.
 محمدعلي رضائي افزود:صادرات انواع كالاهاي مرتبط با دام و طيور طي امسال نظير گوشت مرغ تازه و منجمد،خوراك طيور ،جوجه يكروزه و تخم مرغ نطفه دار عمدتا به كشور افغانستان و  پشم به كشور پاكستان صادر شده است كه در اين ميان بيشترين درآمدزايي از صادرات جوجه يكروزه به مبلغ 413 هزار 218 دلار بوده است.
 وي با اشاره به لزوم صدور مجوز بهداشتي دامپزشكي براي صادرات و واردات انواع كالاهاي مرتبط با دام و طيور به ساير كشورها خاطرنشان كرد: پذيرش محموله‌هاي صادراتي مرتبط با دام و طيور در ديگر كشورها منوط به داشتن گواهي معتبر دامپزشكي است و كشورهاي مقصد تا محموله وارداتي داراي مجوز بهداشتي دامپزشكي نداشته باشد، اجازه ورود و تخليه محموله را صادر نمي كنند.
وي اظهار اميدواري كرد: با توجه به افزايش كيفيت و شرايط بهداشتي و قرنطينه اي توليد انواع دام ، طيور و فرآورده هاي مرتبط در استان،شاهد افزايش روزافزون صادرات اين كالاها بوده و سهمي در افزايش صادرات غيرنفتي كشور داشته باشيم./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.