نمايش دانشجوي فيلم ها در دانشگاه ها با ساختاري متفاوت مي‌تواند الگويي مناسب براي حل مشكلات و ترميم بدنه اكران سينما باشد.

مهدي نادري كارگردان سينما به

خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران

گفت: دانشجويان نگاه متفاوتي به سينما دارند و در بحث نقد و بررسي فيلم ها بدون وابستگي به جايي بدون كوچكترين اعمال سليقه هاي نظرات خود را بيان مي‌كنند.

وي افزود: اكران دانشگاهي فيلم ها اين امكان را به فيلم هاي داخل اين چارچوب مي‌دهد تا در يك مكان خوب فارغ از هر حاشيه اي از لحاظ كمي و كيفي بررسي شود.

اين كارگردان سينما تصريح كرد: امكانات پائين و فقيرانه نمايش فيلم در سينماهاي كشور تاسف برانگيز است، زيرا با ادامه اين روند تصوير بهتري از سينما نمي‌توانيم در اذهان عمومي به ويژه قشر دانشجو و تحصيل كرده جامعه ترسيم كنيم.

نادري اضافه كرد: ارتقا امكانات صوتي و تصويري سينماها در كنار توجه به رونق توليد فيلم در حل مشكلات اقتصادي سينما حلقه هاي متصل به يكديگر محسوب مي شوند و فاصله آن ها با يكديگر كمبودهاي سينما را حل نمي‌كند.

اين كارگردان سينما ادامه داد: برنامه هايي مانند اكران دانشجويي فيلم ها كه هر چند وقت يكبار در قالب مديريت سينما شكل مي‌گيرد بايد به ترميم سيستم نمايش فيلم ها در حوزه اكران عمومي منجر شود.

نادي اظهار داشت: موضوعات و سبك هاي سينماگران ما در حوزه ساخت فيلم تكراري شده و اين موضوع به دوري مخاطب از سينما به ويژه قشر تحصيل كرده منجر خواهد شد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار