معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان لرستان در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز و تعطیلات نوروزی، توجه به نکاتی را برای داشتن سفری ایمن به مسافران نوروزی توصیه کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛در اطلاعیه پلیس لرستان به خانواده‌هایی که با خودروی شخصی قصد سفر دارند توصیه شده قبل از حرکت خودرو را بازدید کرده و از سالم بودن سیستم ترمز و لاستیک‌ها مطمئن شوند.

در این اطلاعیه همچنین بر بررسی سیستم ترمز و ترمز دستی خودرو با توجه به اینکه سرعت خودرو در جاده بیشتر از داخل شهر است، بررسی فرمان خودور از لحاظ روان بودن و نداشتن پوسیدگی در قسمت جعبه فرمان، بررسی سامانه روشنایی خودرو از قبیل چراغ ترمز، دنده عقب، دینام، چراغ عقب و جلو، نور بالا و پایین، راهنما، چراغ‌های صفه کیلومتر، بررسی لوله‌های روغن ترمز خودرو، سیلندرهای ترمز و اتصالات ترمز از نظر پوسیدگی یا خراش و نشتی و بررسی کارکرد صحیح تسمه پروانه و سیستم فنی خودرو تاکید شده است.

همچنین در این اطلاعیه اطمینان از پاک بودن سامانه سوخت‌رسانی خودرو، هواکش، توری بنزین و لوله‌های بنزین، بازدید شمع، پلاتین، کویل، بوق و کیلومتر شمار و درجه بنزین، بررسی قفل درب‌های خودو، کمربند ایمنی، قفل صندوق عقب، همراه داشتن زاپاس، جک و آچار مربوطه و همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه و کپسول آتش‌نشانی مورد تاکید قرار گرفته است.

در این اطلاعیه همچنین به مسافران نوروزی توصیه شده در طول سفر حتما پتو، چراغ قوه، طناب و بطری آب همراه داشته باشند./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.