مدير عامل شرکت متروی تهران گفت: هر ساله بعد از تصویب قانون بودجه سالانه کل کشور بودجه ساخت مترو توسط دولت و شهرداری تهران ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، طی چند سال گذشته آنقدر از واگن های مانده در گمرک گفته و شنیده ایم که دیگر موضوع به یک داستان تکراری تبدیل شده با اینکه در روزهای پایانی سال مترو تهران با افزایش 35 درصدی مسافران روبه روست اما همچنان موضوع تامین منابع مالی برای ترخیص واگن های مترو از گمرک نامعلوم است و در این روزهای پایانی سال دولت باز به دنبال راه توجیهی برای طفره رفتن از پرداخت بودجه مترو است.
در همين رابطه مدير عامل شركت مترو تصریح کرد: این بودجه جهت هزینه شدن نیاز به مبادله موافقتنامه با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور دارد که در موافقت نامه مذکور با توجه به تعدد توسعه ناوگان مترو اختصاص می یابد.
درویش با اشاره به اینکه در سال 86 از محل بودجه مصوب سال 85 دولت مبلغ 116 میلیارد تومان بابت تامین پیش پرداخت به صورت نقدی ، گشایش اعتبار اسنادی از طریق شرکت واگن سازی به نفع تامین کننده تجهیزات خارجی در بانک ملت صورت گرفت خاطر نشان کرد: در سال 89 براساس تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی موظف شد در موافقت نامه، اعتبار مصوب سال 89 ، 60 درصد بودجه مصوب مترو در آن سال را به تاسیس فوری واگن اختصاص دهد.
اگر چه طبق این گفته دولت هم براساس موافقت نامه مبادله شده متعهد به تامین بخشی از اعتبار واگن سازی بابت ترخیص تجهیزات فصلی بود و بخشی از اعتبار مورد نیاز شرکت واگن سازی باید از طریق بودجه دولت تامین شود.
هابیل درویش گفت: اسناد و مدارک موجود در شرکت مترو تهران و حومه در خصوص خرید واگن های مترو بسیاری از حقایقی که مسئولان دولتی آن را کتمان می کنند را روشن می کند.
وی خاطر نشان کرد: تمامی حساب و کتاب های مترو در زمینه خرج و هزینه و دریافت و پرداخت از منابع مختلف کاملا روشن است و سازمان های نظارتی و حسابرسی بارها مورد بررسی قرار داده اند.
وی با تاکید بر اینکه تمامی حساب های مترو کاملا شفاف و روشن است افزود: در صورتی که سازمان های مرتبط مایل باشند در این زمینه با شرکت متروی تهران تمایلی داشته باشند آماده هستیم به تمامی سوالات پاسخ داده و اشخاص حقیقی یا حقوقی و خبرگان امور مالی مرتبط را به صور کامل از کم و کیف و محل هزینه کرد بودجه آگاه سازیم.
مدیر عامل شرکت متروی تهران تصریح کرد: تاکنون از طرف دولت یا شهرداری هرگز بودجه خاصی برای خرید و یا تامین تجهیزات به صورت جداگانه دریافت نکرده ایم.
وی خاطر نشان کرد: اما شهرداری قول هایی برای ترخیص واگن های مترو داده که امیدواریم تا قبل از پایان سال محقق شود./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار