بهره برداری از نخستین نیروگاه بادی اصفهان با ظرفیت 660 کیلووات و سرمایه گذاری 15 میلیارد ریال در ارتفاعات کوه صفه آغاز شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری وزارت نیرو؛ هوشنگ فلاحتیان مدیر عامل شرکت برق منطقه اي اصفهان در آیین آغاز بهره برداری از این نیروگاه، گفت: صنعت برق اصفهان امسال هفت هزار ميليارد ريال در بخش انتقال و 1500 ميليارد ريال در بخش توزيع سرمايه گذاري کرده است.

وي افزود: استان اصفهان 12 درصد توليد برق كشور را بر عهده دارد و مصرف برق این استان از آغاز اجرای قانون هدفمندي يارانه ها تاکنون سه درصد كاهش یافته است كه با لحاظ توقف رشد سالانه هفت درصدی مصرف، در مجموع 10 درصد در مصرف برق این استان صرفه جويي شده است.

فلاحتيان معادل ریالی این میزان صرف جویی در مصرف برق را 15 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وي سپس با اشاره به راه اندازی نخستین نیروگاه بادی اصفهان، اظهار داشت: با پتانسيل سنجي و مطالعه در سطح استان اصفهان، توانايي و زمينه ايجاد 3000 مگاوات نيروگاه بادي و همچنين ظرفيت مناسب استفاده از انرژي خورشيدي در این استان وجود دارد که اميد است با تشويق بخش خصوصي بتوانيم اين توان بالقوه را عملیاتی کنیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه اي اصفهان ادامه داد: با امضاي تفاهم نامه بين شهرداري و برق منطقه اي اصفهان در زمينه احداث نيروگاه 660 كيلوواتي در ارتفاعات جنوب اصفهان، تامین زمين مورد نياز و احداث فونداسيون توسط شهرداري صورت گرفت و تمام تجهيزات نیروگاه بادی نیز توسط برق منطقه اي اصفهان تهيه شد.

وي تصریح کرد: احداث اين نيروگاه يك حركت نمادين براي جذب بخش خصوصي و آشنايي آنان با اين انرژي پاك است و اميدواريم با مذاكراه صورت گرفته با شهردار اصفهان، احداث نيروگاه زباله سوز اصفهان نيز به زودي عملياتي شود.

فلاحتيان همچنين از صدور پروانه بهره برداري 1000 مگاوات نيروگاه پراكنده در طول يك سال گذشته در برق منطقه اي اصفهان خبر داد و اذعان داشت: با توجه به توليد 4500 مگاوات انرژي برق در سطح استان اصفهان، ما بايد بيشتر به سمت استفاده از انرژي هاي پاك و تجديدپذير پيش برويم و با توجه به نعمت انرژي خورشيد و باد در سطح كشور، بيش از پيش به سرمايه گذاري در اين بخش بپردازيم./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار