يك متخصص گوارش و کبدگفت:در سالهای اخیر با اجرای برنامه های پیشگیرانه و افزایش پوشش واکسیناسیون در سراسر کشور روند رو به رشد بروز هپاتیت B متوقف شده و موارد آلودگی و ابتلا به این بیماری در کشور کاهش قابل ملاحظه ای یافته است.

میثم صدر اللهی  در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ویروس هپاتیتB یکی از مهمترین و شایعترین مشکلات و معضلات بهداشتی در سراسر جهان است و هزینه های جانی و مالی زیادی را به جوامع مختلف و خانواده ها تحمیل می کند.

این متخصص گوارش و کبد با بیان اینکه حدود یک، سوم جمعیت دنیا به ویروس هپاتیتB آلوده هستند تاکید کرد: در ایران نیز تعداد زیادی از افراد جامعه به ویروس هپاتیت B آلوده اند به طوریکه برآورد می شود حدود 1/5میلیون نفر در کشور به این ویروس آلوده هستند.

صدر اللهی با اشاره به اقدامات بسیار خوب و موثر در کشور برای پیشگیری از ابتلا به بیماری هپاتیتB افزود:‌در سالهای اخیر با اجرای برنامه های پیشگیرانه و افزایش پوشش واکسیناسیون در سراسر کشور روند رو به رشد بروز هپاتیت B متوقف شده و موارد آلودگی به این بیماری در کشور کاهش قابل ملاحظه ای یافته است.

این متخصص گوارش و کبد گفت:‌ هم اكنون میزان شیوع ویروس هپاتیتB در کشور حدود 2/5 درصد است که این میزان دست کم حدود یک درصد درمقایسه با 10 سال گذشته کاهش یافته است.

وی یادآور شد: با وجود کاهش قابل ملاحظه ابتلا به هپاتیتB در کشور اما تعداد زیادی ازحاملان بدون علامت هستند که می توانند بیماری خود را به دیگران منتقل کنند.

صدر اللهی خاطر نشان کرد:‌انجام برنامه های پیشگیرانه از جمله اجرای برنامه های غربالگری و معاینات دوره ای به ویژه در گروه های پرخطر و آسیب پذیر جامعه می تواند در کاهش ‌آلودگی و ابتلا به بیماری هپاتیتB بسیار موثر و مفید باشد./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار