خبرگزاری فرانسه در گزارشی تحلیلی در خصوص صحبت های اوباما پس از اجلاس همکاریهای اقتصادی آسیا- پاسیفیک، اعلام کرده که علی رغم وخامت اقتصادی غرب ، اقتصاد آسیا رشد کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در گزارشات تحلیلی با اشاره به صحبت های باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در خصوص افزایش رشد اقتصادی آسیا و تاکید بر طرح های ایجاد بزرگترین منطقه تجاری آزاد آسیا- پاسیفیک، اعلام کرده که علی رغم بحران بدهی های غرب، اقتصاد آسیا پیشرفت قابل ملاحظه و روند اقتصادی درخشانی داشته است.

بر اساس این گزارش، اوباما از اجلاس اپک( اجلاس سازمان همکاریهای اقتصادی آسیا- پاسفیک ) در هاوایی به عنوان وسیله ای برای تحقق طرح ها و برنامه های بلند پروازانه ایجاد بزرگترین منطقه آزاد تجاری آسیا- پاسیفیک استفاده کرده است. این در حالی است، 12 عضو از 21 عضو این سازمان برای پیوستن به مذاکرات مربوط به آن از جمله ژاپن قول داده اند.

به گفته کارشناسان، رشد افزایشی تولید ناخالص داخلی این کشورها گویای این مطلب است که نشانه های رشد اقتصادی جهان عمدتا به شرق در حال پیشرفت مربوط است، نه غرب بحران زده.

همچنین در این گزارش آمده است، علاوه بر صحبت های اوباما در این خصوص، تلاش نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه نیز برای استفاده از سرمایه گذاری پکن و نجات منطقه یورو از بحران اقتصادی، دلیل دیگری برای افزایش رشد اقتصادی آسیا است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار