وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه آزاد راه قزوين- الموت- تنكابن از لحاظ حجم پروژه همتراز آزاد راه تهران شمال محسوب مي شود از تكميل فاز اول احداث اين آزاد راه در سال آينده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ نيكزاد در حاشيه بازديد خود از آخرين وضعيت احداث آزاد راه قزوين – الموت – تنكابن با اشاره به طول 170 كيلومتري اين مسير، گفت: احداث آزاد راهي با اين وسعت و حجم از كارها را مي توان همتراز احداث پروژه اي مانند آزاد راه تهران- شمال دانست كه اجراي آن اقدام بزرگي محسوب مي شود.

وي با بيان اينكه از كل 170 كيلومتر مسير آزاد راه قزوين – الموت – تنكابن 110 كيلومتر آن در حوضه استحفاظي استان قزوين و مابقي در حوزه استحفاظي استان مازندران است، ادامه داد: در حال حاضر علميات ساخت 62 كيلومتر از اين آزاد راه آغاز شده كه بنا داريم با تامين اعتبارات لازم به شيوه هاي مختلف 62 كيلومتر ياد شده را طي سال آينده به اتمام برسانيم.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه اعتبار اين پروژه امسال به صورت 100 درصد تخصیص داده مي شود، افزود: از آنجايي كه از اعتبارات سالانه بيش از 20 ميليارد تومان شامل اين پروژه نمي شود، تصميمات خوبي را براي تامين هزينه هاي لازم از راه‌های مختلف اتخاذ كرديم كه از جمله آنها مي توان به در نظر گرفتن حداقل 25 ميليارد تومان اعتبار از منابع سازمان راهداري و بودجه ملي براي اين آزادراه اشاره كرد. اين در حالي است كه قرار شد استاندار قزوين نيز به اجراي اين پروژه كمك كند.

وي تاکید کرد: دفتر مقام معظم رهبري نيز پيش از اين نيز نسبت به اجراي محور قزوين-تنكابن عنايت داشته است.

نيكزاد تصريح كرد: چنانچه بتوانيم سال آينده 62 كيلومتر در دست احداث را به زير بار ترافيك ببريم، مي توانيم مانده مطالبات پيمانكاران را كه به 20 ميليارد تومان مي رسد در سال 92 به آنها پرداخت كنيم.

وي بر لزوم تكميل كامل اين آزاد راه در 110 كيلومتر باقي مانده نيز تاكيد و اظهار اميدواري كرد: با مساعدت وزير اقتصاد و دارايي و استانداران قزوين و مازندران شاهد تكميل اين آزاد راه باشيم./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار