آخرين چهارشنبه سال به‌رغم همه شادماني‌هاي شهروندان ايراني، همواره حوادث تلخي را به دنبال دارد و والدين در پيشگيري از اين حوادث نقش موثري دارند.

به گزارش سرويس علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا،‌ رييس اداره پيشگيري از حوادث اورژانس كشور اظهار داشت: هر سال مواد محترقه اي وارد بازار مي شود که قدرت انفجار آنها بيشتر از سال پيش بوده و در بسياري از مواقع براي اين که قدرت انفجار بيشتري داشته باشند در داخل آنها از خرده شيشه استفاده مي شود که در زمان انفجار پرتاب شده و علاوه بر توليد صداهاي گوش خراش و آزار دهنده آسيب هاي جدي به چشم و ساير ارگان هاي بدن وارد مي کند .

مشيانه حدادي افزود: نقش خانواده ها در پيشگيري از حوادث چهارشنبه پايان سال بسيار موثر است و والدين مي توانند در شادي هاي فرزندانشان مشارکت داشته و در تهيه وسايل آتش بازي بي خطر و مفرح آنها را همراهي کنند.

وي تصريح كرد: والدين بايد از نگهداري مواد محترقه، تهيه و ساخت وسايل آتش بازي دستي توسط فرزندان جلوگيري کرده و نظارت مستمر بر اين موضوع داشته باشند همچنين از نگهداري مواد محترقه و وسايل آتش بازي (حتي وسايل و مواد استاندارد ) در نزديکي وسايل حرارتي و برقي خودداري کنند.

حدادي به هموطنان توصيه كرد:‌ از برپايي آتش در معابر باريک و در نزديکي پست هاي برق يا ايستگاه هاي فشار گاز، پارکينگ هاي عمومي و برپايي آتش هاي حجيم و غير قابل مهار خودداري کنند و در صورت بروز هر گونه حريق و يا حادثه ضمن حفظ خونسردي در اسرع وقت با شماره تلفن 115 مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي و 125 ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشاني دقيق اطلاع دهند./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار