رئیس مرکز تحقیقات جراحی عروق و اندواسکولار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : واریس شایعترین بیماری عروقی به شمار می رود و ابتلا به این بیماری در زنان بیشتر از مردان است.

به گزارش خبرنگار علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد هادی سعید مدقق با اشاره به اینکه 10 تا 20 درصد مردم جامعه به ویژه زنان در سنین 40 تا 49 سالگی به بیماری واریس مبتلا می شوند اظهار داشت : تغییر در شیوه زندگی و افزایش بی تحرکی موجب شده است که ابتلا به بیماری های عروقی به ویژه واریس در جامعه و حتی در میان جوانان گسترش پیدا کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وراثت ، افزایش سن و وزن ، استفاده از داروهای هورمونی ، ایستادن یا نشستن طولانی در یک جا را از دیگر عوامل ابتلا به بیماری واریس برشمرد و خاطر نشان کرد : خستگی پا به خصوص در پایان روز و یا بعد از ایستادن به مدت طولانی، ورم پا، خارش و یا تغییر در رنگ و احتمالا زخم شدن مچ پا، درد شدید و ناگهانی و سفت شدن برآمدگی‌های واریسی به علت لخته شدن خون داخل رگ از علائم معمول واریس محسوب می‌شوند.

فوق تخصص جراحی عروق با اشاره به اینکه بی توجهی به درمان بیماری واریس ممکن است موجب عوارضی از جمله بروز لکه های قهوه ای یا سیاه رنگ، خونریزی و ایجاد لخته در وریدها شود خاطر نشان کرد : افراد در صورت مشاهده علائم این بیماری باید به پزشک متخصص مراجعه کنند .

رئیس مرکز تحقیقات جراحی عروق و اندواسکولار دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده از جوراب واریسی و تجویز دارو و در مراحل پیشرفته انجام عملهای جراحی را از جمله روشهای درمانی این بیماری برشمرد .

دکتر مدقق با اشاره به اینکه تمامی عملهای مرتبط به جراحی عروق در دانشگاه علوم پزشکی مشهد قابل انجام است اظهار داشت : با راه اندازی واحد جراحی اندواسکولار در بیمارستان امام رضا(ع) امکان عملهای جراحی عروق به روش غیر تهاجمی نیز در این مرکز فراهم شده است .

وی افزود : در این مرکز با استفاده از روشهای کم تهاجی انسدادهای عروقی ، گشاد شدگی عروق و دیگر بیماریهایی که در گذشته برای درمان از جراحی های تهاجمی و گسترده استفاده می شد به روش کم تهاجمی انجام می شود ./ع
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار