دانشجویان مشهدی در سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بازی ها با بکارگیری هوش مصنوعی برای نخستین بار در سطح دانشگاه های کشور مبتکر شیوه ی جدیدی از برنامه نویسی شدند.

داور سومین دوره مسابقات برنامه نویسی دانشگاه های مشهد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود: در این دوره از مسابقات دانشجویی، دانشجویان دانشگاه های فردوسی، آزاد اسلامی و دانشگاه سجاد مشهد در قالب 21 تیم دو نفره دو پروژه بازی به نام های کوانتوم تیک تک تو (quantum TTT) و بازی بی ضد فلگ ( BZ FLAG ) با بهره مندی از هوش مصنوعی به شیوه نوین را طراحی نمودند.

مهدی الرواغی با بیان این که این دو پروژه بازی نیز تاکنون در سطح دانشگاه های کشور طراحی نشده خاطرنشان کرد: طراحی بازی میدان جنگ و بازی زیک زاک از مدل های جدید بازی هایی است که تاکنون در قالب مسابقات گیم دانشگاه اجرایی نشده است.

وی در ادامه گفت: در این بازی ها هوش مصنوعی بالا رفته به طوری که رایانه تواناییا نجام کارهای فکری را که انسان و حیوان قادر به آن هستند را پیدا می کند و در بعضی موارد که برنامه ریزی با دقت بیشتری صورت گیرد کامپیوتر طوری برنامه ریزی می شود که توان فوق بشری در حل مسائل مرتب سازی و جستجو پیدا می کند.

داور سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بازی های دانشجویی مشهد ضمن ابراز خرسندی از این که تیم های برگزیده این دوره از مسابقات که از دانشگاه فردوسی هستند سال آینده قرار است مسابقات کشوری این سری مسابقات را راه اندازی کنند اظهار داشت: در نسل جدید بازی ها، هدف اصلی استفاده از هوش مصنوعی، پیش بینی حرکت های بعدی بازیکن و در نتیجه اعمال رفتاری هوشمندانه و نزدیک به عملکرد انسان در شرایط مورد نظر است.

این در حالی است که کامپیوترها ضعف هایی نیز همچون پیدا کردن صورت های مشابه، صحبت کردن، تصمیم برای انجام کار بعدی و خلاق بودن مناسب نیستند.  /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.