به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان توسعه تجارت ايران رضا توفيقي با اعلام اين خبر افزود: هیات تجاری – بازاریابی جمهوری اسلامی ایران ، متشکل از گروههای کالایی فعال در زمینه صنایع دستی شامل سنگهای قیمتی و زیورآلات ، فرش و زیراندازهای سنتی ، خدمات معماری سنتی و دکوراسیون داخلی توسط سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و رایزنی بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در پکن ، ضمن حضور در چین و بازدید از توانمندیهای تجاری و بازرگانی این کشور ، نسبت به امضای 4 تفاهمنامه همکاری اقدام کردند.
وي افزود: تفاهم نامه همکاری میان اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی ایران و مرکزمدیریت برند بین المللی اتحادیه تجارت بین الملل وزارت بازرگانی چین يكي از اين تفاهمنامه ها بود و طرح پیشنهادی همکاری مشترک با موضوع بسته شیوه زندگی شرقی از سوی طرف ایرانی مطرح شد و مورد استقبال طرف چینی قرار گرفت.
معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران در پایان ضمن اعلام مفاد و چارچوب طرح پیشنهادی فوق الذکر ، از برپایی پاویون اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه تجارت خدمات چین با هدف جذب سرمایه گذاران چینی خبر داد و خواستار مشارکت فعالان بنگاههای ایرانی در این رویداد شد./عب